Güncelleme Tarihi:
Kazadan birkaç gün sonra Java denizinde enkazı bulunan uçakta yapılan incelemelere dayanılarak hazırlanan raporda, 'uçağın dümen kontrol sistemindeki arızanın ve pilotların buna doğru tepki verememesinin kazaya yol açan faktörler olduğu' kaydedildi.
Endonezya'nın Surabaya kentinden Singapur'a gitmekte olan Airbus A320-200 model yolcu uçağı ile irtibat, kalkışından 40 dakika sonra kesilmişti.
Hazırlanması 1 yıl süren raporda, kazaya yol açan önemli faktörün uçağın dümen kontrol sisteminde meydana gelen arıza olduğu belirtiliyor.
YANLIŞ REAKSİYON
İncelemeden anlaşıldığına göre pilotlar, dört ayrı ikazdan sonra, arızayı gidermek amacıyla sistemi yeniden başlatma yoluna gittiler.
Bu ise otomatik pilotu da devreden çıkardı ve bu yüzden uçağın kontrolünü kaybettiler.
AirAsia uçağının enkazı, kazadan 4 gün sonra Borneo yakınlarında Java Denizi'nin dibinde bulunmuş ve 162 yolcu ve mürettebattan sadece 106 sının cesetlerine ulaşılabilmişti.
Yolcuların çoğu Endonezya vatandaşıydı ve aileler uzun süredir bu raporun yayınlanmasını bekliyordu.
AIRASIA'NIN CEVAPLAMASI GEREKEN SORULAR
Kazadan sonra ilk tahminler uçağın düşüşünde en önemli faktörün pilotaj hatası ya da kötü hava koşulları olabileceği yönündeydi.
Fakat rapor ana faktörün, sık sık arızalanan bir parça ve pilotların buna yanlış reaksiyon göstermesi olduğunu ortaya koydu.
Şimdi AirAsia şirketi, uçaklarının bakım ve onarımı konusunda niçin daha titiz davranmadığı ve pilotlarını neden daha iyi eğitmediği gibi sorulara yanıt vermek zorunda kalacak.