Derbi öncesi satışlar arttı

Güncelleme Tarihi:

Derbi öncesi satışlar arttı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2010 11:20

Fenerbahçe ile Beşiktaş arasında pazar günü Şükrü Saraçoğlu Stadı'nda oynanacak derbi maçın heyecanı, Kartal Yuvası ve Fenerium mağazalarını da sardı. Mağazalar, derbi öncesinde satışlarını ikiye katladı.

Konuya ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Beşiktaş Sportif A.Ş. Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Altunlu, tüm derbi maçlarda olduğu gibi bu derbi öncesinde de taraftarın lisanslı ürünlere olan talebinin arttığını bildirdi.

Geçtiğimiz haftalara göre Kartal Yuvası mağazalarında forma satışlarının iki katına çıktığını belirten Altunlu, Beşiktaş taraftarının özellike “damalı forma”ya yoğun ilgi gösterdiğini söyledi.

Derbi maçların heyecanının, hafta başında başlayarak maç gününe kadar artarak devam ettiğini dile getiren Altunlu, maç gününde ise heyecanın zirveye çıktığını ve bu coşkunun, ürün satışlarına da yansıdığını ifade etti.

Normal şartlarda lig maratonu içerisinde gerçekleşen derbi maçlar için özel t-shirt hazırlamadıklarını, ancak maç içerisinde gelişecek değişik olayları değerlendiklerini anlatan Altunlu, “17 Nisan 2005 tarihinde futbolcumuz Pancu'nun kaleye geçtiği ve Fenerbahçe'yi 4-3 yendiğimiz maçın ardından 1 numaralı ve arkasında Pancu ile 'Kadıköy Panteri' yazan formaları satışa sunmuştuk. Yine böyle değişik bir olay olursa bunu da değerlendiririz” diye konuştu.

“BİR AYDA GERÇEKLEŞEN SATIŞIN YÜZDE 40'I, DERBİ HAFTASINDA YAPILIYOR”

Fenerium Genel Koordinatörü Aydın Kirman da derbi maçların yarattığı havanın, Fenerium mağazalarındaki satışları önemli oranda artırdığını belirtti.

Kirman, sezonun ilk yarısında, Ekim ayı boyunca adetsel olarak yaptıkları toplam satışın yüzde 40'ını, Galatasaray'la yaptıkları maçın haftasında gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, pazar günü oynanacak Fenerbahçe-Beşiktaş karşılaşması için de benzer bir havanın olduğunu ifade etti.

Ciro olarak bakıldığında derbi maçlarının etkisiyle satışların, hafta başından maçın oynanacağı güne gelene kadar 12 katına ulaşabildiğini belirten Kirman, hafta bazında değerlendirildiğinde ise geçen haftalara göre satışlarının iki katına yükseldiğini söyledi.

Aydın Kirman, derbiye yaklaştıkça taraftarın talebinin daha çok, formaya yöneldiğini vurgulayarak, sözlerini şöyle tamamladı:

“Özellikle bu sezonun hit forması olarak ifade edebileceğimiz 'Arma Forma'mız, sezondaki yüksek trendini maç haftasında da katlayarak sürdürüyor. Klasik 'Çubuklu Forma'mızın satış performansının da derbi maçları dönemlerinde ciddi anlamda yükseldiğini görüyoruz. Forma dışında özellikle sezon koleksiyonuna ait ürünler de ilgi görüyor. Bu yaz satışına başladığımız Khalkedon (Kalamış) koleksiyonu dahilindeki denizcilik konseptli triko, polo ve gömleklerde de ciddi bir talep artışı var.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!