Demirtaş’tan Çinli Chery’ye mektup

İZMİR mi, Mersin mi, Sakarya mı?

Haberin Devamı

Çin’in dördüncü büyük otomotiv şirketi Chery, işte bu sorunun cevabını arıyor.

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Chery’nin 500 milyon dolarlık yatırım için Sanayi Bakanlığı’na başvurduğunu resmen açıkladı.

Ardında da şöyle bir yorum yaptı:

“Türkiye’de uygulamaya konan teşviklerden sonra büyük yatırımlar için başvurular oldu. Çinli Chery de teşviklerden yararlanmak istiyor. Yüzde 50 pay alacak, Türk ortaklarını da tespit etmişler. Birlikte başvurularını yaptılar. Yer arayışı çalışmalarını sürdürüyorlar.”

Bakanın birlikte hareket edecekleri dediği yerli firma da Chery’nin Türkiye Distribütörü Mermerler Otomotiv.

Mermerler İcra Kurulu Üyesi Sedat Piroğlu’nun kafası net...

“Bu yılın sonunda en geç 2010’un ilk çeyreğinde temeli atmak istiyoruz.”

Fabrikanın 2-2.5 yıl içinde faaliyete geçebileceği düşünülüyor.

¡

Piroğlu, şöyle devam ediyor:

Haberin Devamı

“Chery ile yaptığımız sözleşmeye göre burada bir yatırım yaparsa, bunu bizim firmayla gerçekleştirecek. Bu nedenle burada kurulacak fabrikayla ilgili altyapı çalışmalarını sürdürüyoruz. 550 milyon dolarlık bir yatırım olacak. 100 bin adetlik üretim kapasitesine sahip tesiste 5-6 bin kişi istihdam edilecek.”
Beş, altı bin kişi istihdam demek yan sanayisiyle ve aileleriyle birlikte 50 bin kişi demek...

Büyük rakam...

Gerçeği söylemek gerekirse çok uzun yıllardır bölgede böylesine büyük yatırımlar yapılmıyor.

Bu yatırım İzmir’e yapılırsa müthiş bir şey olur.

Ama en başta sorduğum sorunun cevabı henüz verilmiş değil.

İzmir mi, Mersin mi, Sakarya mı?

Gönlümüzden İzmir geçiyor, ama bakalım şartlar uyacak mı; yatırımcı için İzmir cazip gelecek mi?

Biliyorum ki; İzmir otomotiv yan sanayide gelişmiş bir bölge.

Kentin insan kaynağı uygun, organize sanayi bölgelerinde al yapılar uygun...

Ama bunları dile getirmek, bu koşulları anlatmak gerekir.

¡

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş aradı.

Dedi ki...

“Ne yapıp ne edip böylesine büyük yatırımları İzmir’e çekmeliyiz. Türkiye eski Türkiye değil, İzmir de farklı olacak. Göreceksiniz İzmir’in önü açılacak, kentin değeri daha fazla anlaşılır hale gelecek...”

Haberin Devamı

Ekrem Bey’in yeni projeleri var.

Ancak önceliği kruvaziyer limanını İzmir’e kazandırmak.

Aklının bir yanı da Chery’de...

Çünkü, Çinli yetkililerin inceleyip belirledikleri bu üç kentte en avantajlı İzmir’in olduğunu düşünüyor.

Demirtaş, geçtiğimiz günlerde Chery’nin Başkanı ve Genel Müdürü Yin Tongyao’ya bir mektup yolladı. Aynı mektubun bir kopyasını da Chery’yle bu yatırımı yapacak Mermerler Grubu’nun Başkan Yardımcısı Murat Mermer’e de iletti.

Demirtaş, o mektupta şunları yazdı:

“Çin’de ilk otomobil ihracatı yapan, 5 yıldan uzun bir süredir en fazla ihracat gerçekleştiren, Çin’in en büyük ve dünyanın hızlı büyüyen otomobil firmalarından biri olan, henüz 12 yıllık bir firmanın, Türkiye’de yatırım yapmaya karar vermesi bizleri oldukça memnun etmiştir. Türkiye’nin sahip olduğu avantajların yanında, İzmir’in ek olarak sunduğu yatırım olanakları hakkında sizleri bilgilendirmenin faydalı olacağı kanaatindeyiz. İzmir’de 16 organize sanayi bölgesi, 2 serbest bölge, yeni kurulmuş bir kalkınma ajansı ve 7 üniversite bulunmaktadır. İzmir katma değer yaratılması, ihracat hacmi ve istihdam oluşturulması bakımından Türkiye’nin en gelişmiş üçüncü şehridir. İzmir’in en önemli özelliklerinden biri de, bir liman şehir olmasıdır. İzmir, avantajlı coğrafi konumu sayesinde, yatırımcıların Avrupa, Kuzey Afrika ve Karadeniz bölgesi gibi büyük pazarlara kolayca ulaşmasını sağlamaktadır.

Haberin Devamı

Ayrıca, hükümet tarafından açıklanan yeni teşvik paketinde, özellikle otomotiv ve otomotiv yan sanayiyi alanında, İzmir kenti birinci bölgede yer almaktadır. Dolayısıyla, İzmir’in, Chery Automobile Co. Ltd. firması tarafından planlanan yatırım için en iyi seçenek olduğuna inanıyoruz. Odamız, konuyla ilgili olarak ihtiyaç duyabileceğiniz her türlü yardım ve desteği sağlayacaktır.”

Bu destekler çok önemli.

Çin’le Türkiye arasındaki ticaret büyüyor. Chery, Türkiye’yi lojistik merkezi haline getirebilir.

Ve bu adres İzmir olabilir.

Yazarın Tüm Yazıları