‘Değişim’le 85 milyon dolardan 15 milyon dolara düştü, şimdi 10 milyar doları gözüne kestirdi

HAYATA Hoş Bakanlar Platformu’nun Başkanı, Sunset mayolarıyla bilinen Günkar Grubu’nun Başkanı Kemal Güneş’ten mesaj geldi:

Haberin Devamı

- LC Waikiki markasının sahibi Taha Holding-Tema Holding ortağı, Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, deneyimlerini bizimle paylaşacak.
TAV Havalimanları Holding’in CEO’su Sani Şener’le birlikte gittiğim ITB Berlin Turizm Fuarı’ndan döner dönmez söz konusu buluşmaya yetiştim.
Salonda öncelikle “Hayata Hoş Bakanlar Platformu”nun çekirdek ekibinden Abdullah Kavukçu, Hakan Akbulut, Burhan Maviş, Cengiz Acar, Haluk Okutur, Cevdet Erkanlı, Ömer Çokyaşar yerini almıştı.
Konuklar arasında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili Ahmet Akbalık, Collezione’nin patronu Ekrem Akyiğit, müzik piyasasının önde gelen ismi Şahin Özer, sanatçı Bülent Serttaş, Öztiryakiler Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tahsin Öztiryaki ve Ramazan Bingöl gibi isimler vardı.
Vahap Küçük, ortaklarından Şefik Dizdar’ın da izlediği sunumunu okuduğu kitaplardan, izlediği konferanslarla derinleştirdi. En çok da “değişime hızlı ayak uydurma” üzerinde durdu:
- Şirketimizin kurucusu Şefik Dizdar’a ortak oldum. Başlangıçta fason üretime dayalı ihracat çok iyi gidiyordu. Üretim yaptığımız markalar arasında o zamanlar Fransızlar’ın olan LC Waikiki de vardı.
Hemen ardından ilk önemli kararlarına dikkat çekti:
- “Fason üretimle nereye kadar gidebiliriz?” tartışması başlattık. Sonunda zora giren LC Waikiki markasını almaya karar verdik.
Bu noktada önemli bir mesajın altını çizdi:
- Değişim adımlarını şirketiniz komaya girdiğinde atmayın. O zaman şirketi tümüyle öldürürsünüz. Şirketiniz iyi konumdayken değişime soyunun ki, başlangıçtaki kan kaybına dayanabilsin. Değişim başlangıçta para ve müşteri kaybettirir.
Vahap Küçük, LC Waikiki markasını almanın kendileri için en doğru kararlardan biri olduğuna vurgu yapıp, 2001 krizi sırasındaki önemli karara odaklandı:
- 2001 krizinde kardeşim Mustafa Küçük, “Bayilik sistemi yerine kendi mağazalarımızı açmaya yönelelim” önerisini ortaya attı. 700 civarında bayimiz vardı. Gelirlerimizin yüzde 80’i bayilere dayalıydı. O zamanlar ciromuz 85 milyon dolardı.
Değişimin para ve müşteri kaybettirdiğini kendi örnekleriyle ortaya koydu:
- Kendi mağazalarımızı açmaya başladık. 85 milyon dolarlık ciromuz 15 milyon dolara kadar düştü. 2004’te yeniden 85 milyon doları yakaladık. 2004’ten itibaren her yıl yüzde 40’lar dolayında büyüme yakaladık.
Tema Mağazacılık’ın 2010 yılı verilerini de paylaştı:
- 2010 perakende ciromuz 1.3 milyar doları aştı. Türkiye’de sahibi olduğumuz mağazaların toplam alanı 350 bin metrekare. Bu yıl 70 mağaza daha açacağız. Alan 500 bin metrekareye çıkacak. Yurtdışındaki mağaza sayısı bu yıl 30’u bulacak. Hafta sonları mağazalarımıza toplam 1.2 milyon kişi giriyor.
Kemal Güneş, Türkiye’nin 2023’e dönük ihracat hedefini anımsatarak sordu:
- 2023’te 500 milyar dolarlık ihracata ulaşma hedefimiz var. Sizin hedefiniz nedir?
- Biz 2020 yılına dönük planlarımızı hazırladık. 10 milyar dolarlık ciroya ulaşıp, 2020’de Avrupa’nın en başarılı 3 markası arasına girmek istiyoruz.
2001 krizinde 85 milyon dolardan 15 milyon dolara düşüp, 2011’de 1.3 milyar dolar ciroya ulaşmak, LC Waikiki markası ve Tema Mağazacılık’ın başarısını gösteriyor...
2020 yılında 10 milyar dolarlık hedefe ulaşmaları da güçlü olasılık gibi görünüyor...

Haberin Devamı

Zekat ‘yüzde 2.5’ ama kârın yüzde 10’u yoksula gidiyor Fransız ortak destekliyor

Haberin Devamı

HAC ve umre organizasyonlarıyla bilinen Vittour Genel Müdürü Dr. Erkan Aydın, söze Taha-Tema Grubu’nun yoksul çocuklara bağışlarından girdi:
- Tanıtım filminizden yılda 10 bin çocuğu giydirdiğinizi, bir o kadarına da burs verdiğinizi gördük.
Vahap Küçük konuyu biraz daha açtı:
- Biz bir anlamda “sokaktan” kazanıyoruz. Öyleyse kazandığımızın bir bölümünü sokakla paylaşmamız gerekir. Zekat oranı kazancın yüzde 2.5’idir. Biz yıllık kârımızın yüzde 10’unu yardımlara ayırırız.
Bir ayrıntıya dikkat çekti:
- LC Waikiki markasını aldığımız Fransız ortağımız var. Kendisinin küçük bir hissesi duruyor. O da kârımızın yüzde 10’unu yardımlara ayırmamızı destekliyor.

Haberin Devamı

1 milyon dolar verdi, Simit Sarayı Taksim’de McDonald’s’a yan komşu oluyor

ÖZTİRYAKİLER Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki, Simit Sarayı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur’u kutladı:
- Hayırlı olsun...
Araya girdim:
- Hayırdır...
Haluk Okutur anlattı:
- Taksim’de McDonalds’ın yanına bir Simit Sarayı daha açıyoruz.
- Taksim’de kaçıncı Simit Sarayı olacak?
- 5’e çıkıyoruz ama yeni yer stratejik olarak çok önemli.
- Ne kadar yatırım yapıyorsunuz?
- 1 milyon dolar şimdiden kiraya gitti. Gerisi her restoranımızdaki klasik harcamalar. O da 500 bin doların üzerine çıkar...
Ardından ekledi:
- Bu yıl toplam Simit Sarayı sayısı 300’ü bulacak...
“Simitle yakalanan başarı öyküsü” diye buna denir değil mi?

Yazarın Tüm Yazıları