Bu infazdan sonra F1’i izlemeyeceğim

Güncelleme Tarihi:

Bu infazdan sonra F1’i izlemeyeceğim
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2007 00:00

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda bu yıl hiç de alışık olmadığımız olaylarla karşılaşıyoruz. Fakat bunların içindeki casusluk skandalı, bırakın Formula 1’i spor tarihinde kara bir sayfa açmış durumda. Bilindiği gibi ilk başta FIA bu konuda suçlu bir taraf bulamadı.

Yani Ferrari’nin gizli bilgilerini ele geçirdiği ispatlanan McLaren Mercedes’in ele geçirdiği bu bilgileri kullandığına dair bir ipucu bulunamamıştı ve bu yönde bir karar çıkmıştı. Durum böyle olunca da McLaren Mercedes cephesine herhangi bir ceza verilmedi. Bize göre de doğru olan buydu. Çünkü sezonun sonu gelmiş ve artık iki takım arasında amansız bir rekabet vardı. Yine bize göre sezon sonu beklenmeli ve Formula 1 seyircilerinin keyfi kaçırılmadan sezon sonunda gerekli olan işlemler yapılmalıydı. Fakat geçtiğimiz haftalarda ortaya yeni delillerin çıktığı ve bu delillerin ortalığı biraz daha karıştıracağı iddiaları gündeme düştü. Hatta yeni delillerin ardından çeşitli pilot isimlerinin bile bu olayla anılır olacağı da iddialar arasında. Özellikle Renault’ya dönüş yolu için hareketli günler geçiren Fernando Alonso cephesi ile ilgili önümüzdeki günler içinde yepyeni gelişmeler ortaya çıkabilir. Çünkü Alonso’nun bilgisayarındaki posta kutusunda da bu konuyla ilgili olarak Pedro de la Rosa ile yaptığı görüşmeler olduğu iddia ediliyor.

KİMSE GİDİP DOLAPTAN ÇALMADI

İşte böyle şampiyonluğa giden iki takım arasında casusluk olayları ile ilgili oldukça gergin günler yaşandı. Bu gerginlik artık doruk noktasına tırmandı ve FIA’nın Motorsporları Konseyi tarihinin en önemli kararlarından birini aldı. Konseyin aldığı karara göre Ferrari’nin bilgilerini kullandığı tespit edilen McLaren Mercedes’in sezon boyunca topladığı puanlar çöpe atıldı. Yani bir sezon boyunca verilen emek tamamıyla çöpe gitmiş oldu. Elbette adı böylesine önemli bir casusluk olayına karışan bir takımın en ağır cezayı alması gerekir. Fakat burada unutulmaması gereken Ferrari Takımı’nın da McLaren Mercedes kadar olmasa bile bu işte kusurlu olduğudur. Çünkü olayların başlangıcında sezon öncesinde Ferrari Mühendisi Nigey Stepney'nin McLaren Mercedes tasarımcısı Mike Coughlan'a Ferrari hakkında 780 sayfalık bilgi verdiği tespit edildi. Yani Ferrari cephesinden McLaren Mercedes Takımı’na bilgi sızdırıldı. Yoksa McLaren Mercedes Takımı’ndan kimsenin gidip Ferrari Takımı’na ait olan bilgileri çaldığı falan yok.

166 PUAN ÇÖPE GİTTİ

Motorsporları Konseyi’nin aldığı kararın ardından McLaren Mercedes Takımı’nın bugüne kadar toplamış olduğu 166 puan silinirken aynı zamanda takıma 100 milyon dolar gibi ağır bir ceza daha verildi. McLaren Mercedes Takımı’nın otomobilleri ile yarışan pilotlarsa şaşırtıcı bir şekilde ceza almadı. Oysa bize göre böylesine ağır bir ceza kararı alınabiliyorsa bu otomobillerle yarışan pilotların da puanı silinmeliydi. Ama buna sanıyoruz Dünya Motorsporları Konseyi cesaret edemedi. Bu konuyla ilgili olarak önümüzdeki haftalarda oldukça geniş bir dosya yapmayı planlıyoruz. Fakat kulislerde dolaşan dedikodulara göre bu karar kesin olarak uygulanırsa McLaren Mercedes Takımı’nın kepenk indirebileceği yönünde. Eğer böyle bir şey olursa bizlerinde dosya hazırlamasına hiç gerek olmayabilir. Pilotlarının arasında yaşanan rekabet yüzünden puanları gözünün yaşına bile bakmadan silinen ve son olarak 166 puanı çöpe atılan McLaren Mercedes Takımı ve taraftarları herhalde artık Formula 1’de olmaktan keyif almıyordur. Çünkü en azından ben FIA’nın aldığı bu kararların ardından Formula 1’i izlememe kararı aldımÉ En azından bu olaylar çözülene kadar.

FERRARİ 3 YARIŞ KALA ŞAMPİYON

Fakat tüm bu yaşananlara rağmen pist üzerinde öyle büyük bir kapışma yaşanıyor ki casusluk iddiaları en azından yarış zamanlarında arka planda kalıyor. İstanbul’da düzenlenen yarışta Ferrari pilotları McLaren Mercedes ile yarışan rakiplerine fırsat tanımayarak ilk iki sırayı almıştı. Fakat Ferrari’nin evi olan İtalya Grand Prix’sinde ise bu kez McLaren Mercedes pilotları şov yaptı. Her yeri kırmızı bayraklarla süslü olan Monza Pisti’nde fırtına gibi ilerleyen gümüş oklar ilk iki sırada finiş görerek şampiyonluk yolunda da önemli bir avantaj yakalamış oldu. Mclaren Mercedes'in aldığı cezanın ardından gerçekleşen Belçika GP'sinde ise işler yeniden Ferrari'nin lehine döndü. Ferrari'nin iki pilotu ilk iki sırayı alırken, bu durum Mclaren Mercedes'in puanlarının silinmesiyle Ferari'yi bu sezonun takımlar şampiyonu yapmasını sağladı. Hem de daha 3 yarış varken.

Şimdi gözler pilotlar şampiyonasında Japonya, Çin ve Brezilya GP’lerine çevrildi. Ferrari pilotloru, moralsiz MClaren Mercedes pilotlarına karşı daha şanslı gözüküyor.

Kazaz iki yarış kala şampiyon

Türkiye Ralli Şampiyonası’nda sezonun tamamlanmasına iki yarış kala Subaru Impreza ile yarışan Ercan Kazaz
/images/100/0x0/55eb2807f018fbb8f8aef7e1
şampiyonluğunu ilan etti. Kazaz böylelikle kariyerine yeni bir şampiyonluk daha eklemiş oldu. Türkiye Ralli Şampiyonası’nda rekabet 8-9 Eylül tarihleri arasında Kocaeli Rallisi ile devam etti. Geçtiğimiz yıllara göre çekişmenin, rekabetin ve seyirci ilgisinin iyice azaldığı 2007 sezonunda bir ralli daha böylelikle geride kalmış oldu. Geçtiğimiz yıllara göre Kocaeli Rallisi’nde de seyirci sayısı son derece azken, rekabet açısından da yarışın keyif verdiğini söyleyebilmek çok mümkün olamadı. Diliyoruz 2008 sezonunda tüm bu olumsuzluklar geride kalır ve ralli parkurlarında yaşanan rekabet yine doruklara tırmanır. Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Kocaeli Rallisi’nin ardından sezonun tamamlanmasına iki yarış kaldı. Aslında bu yarışlardan biri sezonun sonlarına denk geldiği için Türkiye’den katılımın olmadığı Kıbrıs Rallisi. Bunun dışındaki bir diğer ralli ise ilginin zaten son derece azaldığı Yeşil Bursa Rallisi. Geçtiğimiz yılı şampiyon olarak tamamlayan Ercan Kazaz işte bu sezonun kalan iki yarışını beklemeden sezonu şampiyon olarak tamamladığını Kocaeli Rallisi ile birlikte ilan etti.

FORD’A PUAN 3 PİLOTTAN

Arkas Otomotiv Türkiye Ralli Şampiyonası’nın beşinci ayağı olan Ford Otosan Kocaeli Rallisi’nde 31 otomobil finiş görme başarısını elde etti. Yarışın 7 özel etabında en iyi zamanı yapan Lukoil pilotu Ercan Kazaz, sezonun bitimine iki yarış kala Kocaeli Rallisi'ni de kazanarak, matematiksel olarak şampiyonluğunu garantilemiş oldu. Rallinin ikinci etabından itibaren liderliği kimseye bırakmayan geçtiğimiz yılın şampiyonu Ercan Kazaz, böylelikle bir kez daha şampiyonaya damgasını vurmuş oldu. İkincilik kürsüsüne Ford Rallye Sport Turkey pilotu Ford Focus WRC ile yarışan Emre Yurdakul çıktı. Emre Yurdakul bu sezon sergilediği performansla gelecek için çok umut vaat eden pilotlardan biri olduğunu da ispatlamış oldu. Şampiyonluğun güçlü adaylarından olan ve bu sezon İpragaz sponsorluğunda Ford Focus WRC ile yarışan Hakan Dinç ise üçüncü sırada finiş gördü. Ford Focus WRC ile yarışan bir diğer pilot olan Adil Küçüksarı ise dördüncü sırada finiş görerek önemli bir başarı elde etmiş oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!