Bir şirket nasıl 7 senede dünya markası olur?

Güncelleme Tarihi:

Bir şirket nasıl 7 senede dünya markası olur
Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2017 16:59

Capital 500’ün bu yıl açıkladığı listede hepimizin dikkat etmesi gereken önemli bir başarı hikâyesi var; o da Nef’e ait. 7 yıllık gencecik bir şirket olan Nef, nasıl en yakın rakibinden yüzde 50, listenin üçüncüsünden de iki kat daha fazla ciro elde edecek konuma gelerek gayrimenkul sektöründe zirveye oturabildi? Daha da önemlisi bu kadar kısa sürede nasıl bu kadar ‘güçlü’ ve ‘belirgin’ bir marka olabildi? Cumhuriyet tarihinde bir ilke imza atarak 5 yılda milyar TL ciroya ulaşan ilk firma Nef'in başarı hikayesini yakından okuyalım...

Haberin Devamı

 

İnovasyonun gücüne inanmak

İş dünyasında şirketlerin dönemsel başarılarına baktığınızda, başarının devamlı olmamasının en büyük sebebinin ‘fark yaratamamak’ olduğunu görürsünüz. İşte Nef, piyasaya girdiği 2010 tarihinden itibaren hep orijinalin ve inovasyonun peşinde koştu. “Dünyanın En İyi Projesi” ve “Avrupa’nın En İnovatif Şirketi” gibi ödüllerin de aralarında olduğu sayısız başarıya imza attı. Foldhome ve foldoffice konseptlerinin yaratıcısı oldu ve sektöre yepyeni bir soluk getirdi.

Her bütçeye hitap etmek

Aylık geliriniz ister 3500 lira olsun, ister 35 bin lira. Nef’te herkes için bir seçenek var. Nef, projelerini tasarlarken, sadece bugünü değil, bundan 10 yıl sonrasını da hesaba katıyor. Yatırım değeri giderek yükselen bölgelerin en prestijli noktalarını keşfediyor; o bölgede kimin neye ihtiyacı olacağını tespit ederek projelerini şekillendiriyor. 2016'da Bodrum Yalıkavak'ta, önümüzdeki yıl da İstanbul'da Kandilli ve Bodrum'da Gölköy projelerini 'Luxury Living' konseptiyle hayata geçirmeye hazırlanan Nef, Banyan Tree gibi turizm sektöründe bir devi de Nef Yalıkavak'la Türkiyeye girmeye ikna eden marka olarak da farkını ortaya koyuyor.

Haberin Devamı

Müşteriye verilen sözü tutmak

Türkiye'de gayrimenkul sektörünün olmazsa olmazı güven. Nef'in başarısının ardındaki esas sır da bu. Müşteri memnuniyeti yüzde 94'e çıkmış durumda. Kurulduğu günden bu yana geliştirdiği 28 projeyle sektörde en çok konut projesi üreten firma olan Nef, hayatın başladığı 20 projede toplam 4100 konutun teslimini gerçekleştirdi. Sadece 2017 yılı bitmeden teslim edilmesi planlanan konut sayısı ise 2000! 

Bir şirket nasıl 7 senede dünya markası olur

Marka isimlerle çalışan marka olmak

Markalar ancak büyük markalarla birlikte büyür. Nef, Türkiye'de Galatasaray'ın ana sponsoru olmakla yetinmedi, bir de FC Barcelona'ya sponsor oldu. Kendi markasına her daim yatırım yaptı, EBRD ve İş GYO gibi devlerle işbirliğine gitti. Nef'i bu kadar ayrıştıran bir diğer özellik ise tasarıma verdiği değer... Kapı kollarından elektrik prizlerine kadar; Nef konutları ve ofisleri baştan aşağı birer tasarım ürünü. Öyle ki dünyanın en iyi 20 tasarımcısından 12'siyle çalışıyorlar. Eğer mimariye biraz ilgiliyseniz, zaten hemen logosunu görmeden bir yapı gördüğünüzde o projenin Nef'e ait olduğunu anlayabilirsiniz. Bentley'nin tasarımcısı Dror Benshetrit, Coca-Cola ve Diesel'in tasarımcısı Sébastien Agneessens, Dom Perignon ve Swaroski'nin tasarımcısı Harry Allen gibi isimlere Foldhome konseptlerindeki alanları tasarlatan Nef'in işbirliği yaptığı diğer isimler arasında dünyaca ünlü mimarlardan Foster+Partners, SOM, ve HOK de var, Türkiye'nin ünlü mimarlarından Emre Arolat ve ünlü İtalyan moda evlerinin yaratıcıları Missoni ve Etro da... 

Haberin Devamı

Büyük hedefler koymak

Nef’in hayalleri Türkiye’yle kısıtlı değil. Gayrimenkul devi, 5 yıl içinde ABD ve Avrupa’nın 10 metropolünde yer alma hedefi koymuş kendine… Başta New York ve Chicago olmak üzere, Berlin, Viyana ve Londra için de projeler oluşturuluyor. 6 ülkedeki büyük metropollerde sektörel ihtiyaçları analiz etmek için uzman kişi ve kurumlarla çeşitli anketler ve araştırmalar yapılıyor. Hatta henüz açıklamadıkları ve ‘mülkiyet kavramını değiştirebilir’ dedikleri büyük bir projeleri de var.

Çalışanlarıyla büyümeyi amaçlamak

Nef'in özellikle iş dünyası çevrelerinde öne çıktığı bir diğer konu ise çalışanlarına verdiği değer... Çalışanlarının çocuklarının okul taksitlerini ödeyen, home office için herkesten önce düğmeye basan, tatil imkanları sağlayan ve ev satın alırken onlara özel kolaylıklar yaratan firma, iş dünyasında çalışan memnuniyetinin en yüksek olduğu şirketlerden biri olarak öne çıkıyor. Elbette bu memnuniyet de hızlı satışlara, verimli bir mesai ortamına zemin hazırlıyor. 

 

Haberin Devamı

Bu bir sponsorlu içeriktir.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!