UYAP lisans kontrolü başarısız ve doküman editörü açılmıyor sorunu ÇÖZÜMÜ

Güncelleme Tarihi:

UYAP lisans kontrolü başarısız ve doküman editörü açılmıyor sorunu ÇÖZÜMÜ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2023 13:00

UYAP Avukat Giriş ekranında lisans kontrolü başarısız hatası ve doküman editörü sorunu ile gündemde yer alıyor. Peki, UYAP lisans kontrolü başarısız ve doküman editörü sorunu nasıl çözülür? İşte, 2 adımda çözümü sağlanabilen bu hatalar hakkında detayı bilgiler

Haberin Devamı

UYAP doküman editörü ve lisans kontrolü başarısız uyarısı, Adalet Bakanlığı sistemini kullanan avukatların gündemindeki konu olmaya devam ediyor. UYAP Avukat portalına girmeye çalışırken lisans kontrolü başarısız uyarısı alan pek çok avukat, internet üzerinden konunun çözümünü araştırmaya başladı. Peki, UYAP lisans kontrolü başarısız uyarısı nasıl çözülür? İşte, 2 adımda çözüm önerisi

UYAP LİSANS KONTROLÜ BAŞARISIZ SORUNU (ÇÖZÜM)

UYAP Bilişim Sisteminde yapılan güncellemeler nedeniyle bazı hatalar yaşanmaktadır. Aldığınız hatalara göre yapmanız gereken işlemler şu şekilde olmalıdır;

1. UYAP Avukat Portal Bilgi Sistemine giriş aşamasında "lisans kontrolü Başarısız" hatası almanız halinde; Google Chrome tarayıcı ile https://avukat.uyap.gov.tr sayfasının sağ üst kısmında yer alan "Sisteme Giriş" > "E-İmza Girişleri" sekmesinde yer alan "Yeni UYAP Uygulaması ile Giriş" butonuna tıklayarak uygulamayı yeniden indirmeniz gerekmektedir. İndirilen "UYAPGiris.jnlp" dosyasını indirmeniz (Sakla olarak bilgisayarınıza kaydetmeniz) ve “RUN” butonuna tıklayarak çalıştırmanız gerekmektedir.

Haberin Devamı

2.UYAP Editör ile imzalama yapmak istediğinizde “Sertifika Geçerliliği Tamamlanamadı” hatası almanız halinde; http://www.uyap.gov.tr/Uyap-Editor linkinden güncellenmiş uygulamayı bilgisayarınıza yüklemeniz ve kurulum işlemlerini “İLERİ / KUR / SON” butonlarına tıklayarak tamamlamanız gerekmektedir. Sonrasında UYAP Editör üzerinden imzalama işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

DÖKÜMAN EDİTÖRÜ HATASI (ÇÖZÜM)

Doküman Editörüne tıkladığımda siyah ekran gelip gidiyor, Editör açılmıyor ve Editörde imzalama yapamıyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

1- ADIM: E-imza – M-imza işlemini gerçekleştirebilmeniz için bilgisayarınızda kurulu olan UYAP Editör Programının son versiyonu olması gerekmektedir.

2- ADIM:(Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > Kullanıcılar > Size Ait Kullanıcı (Örneğin; Ahmet, Avukat vb.) > .uki Klasörü -> içerisinde bulunan acilisdegerleri.xml ve tercihler.xml dosyalarını siliniz.

(MAC Bilgisayarlar İçin ) Apple > GİT > Ana Klasör – . .uki Klasörü (Not: Klasör gizli olduğu için görünür yapmak gerekmektedir. Bunun için klavyenizden (Cmd+Shift+.) tuşlarına bastığınız takdirde gizli klasörler görüntülenecektir.) içerisinde bulunan acilisdegerleri.xml, lastOpened.xml ve tercihler.xml dosyalarını siliniz. Bu işlemlerin ardından UYAP Editör Programını yönetici olarak tekrar çalıştırdığınız takdirde doküman editörünüz açılacaktır.

Haberin Devamı

3- ADIM: Sorunun devam etmesi halinde Denetim Masasından Uyap Kelime İşlemciyi kaldırınız ve bilgisayarınızı yeniden başlatınız. Daha sonra (Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > Uyap Klasöründeki yedeklerinizi aldıktan sonra Uyap klasörünü siliniz. Yeni yayınlanan editörün yukarıda yer alan işletim sisteminize uygun son versiyonunu bilgisayarınıza kurunuz.