TOKİ'den kura dolandırıcılığına karşı uyarı! Sosyal konut işlemleri hangi bankalarla yapılıyor, nelere dikkat etmeli?

Güncelleme Tarihi:

TOKİden kura dolandırıcılığına karşı uyarı Sosyal konut işlemleri hangi bankalarla yapılıyor, nelere dikkat etmeli
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2022 12:01

Toplu Konut İdaresi, dolandırıcılara karşı vatandaşları uyardı. Sosyal Konut projesini kullanarak dolandırıcılık eylemlerine girişen kişilerin tespit edildiğini açıklayan TOKİ, sadece kurumsal hesap ve yetkili bankalara itibar edilmesi gerektiğini ve irtibata geçerek para talebinde bulunanlara karşı savcılığa suç duyurusunda bulunulması gerektiğini belirtti. Peki sosyal konut işlemleri hangi bankalarla yapılıyor, nelere dikkat etmeli? İşte detaylar...

Haberin Devamı

Toplu Konut İdaresi, sosyal konut projesine ilişkin dolandırıcılık faaliyeti içinde bulunanların olduğunun tespit edildiğini ve kurumsal hesap, yetkili bankalar dışında kimseye itibar edilmemesi gerektiğini açıkladı.

TOKİ'den yapılan açıklama şöyle:

Son günlerde konuta erişmekte zorlanan dar gelirli vatandaşlarımızı konut sahibi yapan İdaremizin ismi kullanılarak sahte iletişim numaraları aracılığı ile sahtekarlık ve dolandırıcılık girişiminde bulunulduğu tespit edilmiştir.

Cumhuriyet tarihinin En Büyük Sosyal Konut Projesi olan 250 Bin Sosyal Konut Projemiz kapsamında "Kurada ev sahibi oldunuz ve bunun için para talep edildiği" yönünde dolandırıcılık girişiminde bulunulduğu şikayetleri gelmektedir.

Öncelikle belirtmek isteriz ki; İdaremiz tarafından satışa sunulan konutların başvuru toplama, sözleşme imzalama, devir, teslim, tapu vb. işlemlerinin tamamı T. Halk Bankası ve TC Ziraat Bankası'nın yetkili şubeleri aracılığı ile yapılmakta başka banka şubesi ve/veya şahıs hesapları üzerinden işlem yapılmamaktadır.

Haberin Devamı

Bu sebeple size telefonla veya şahsen ulaşarak konut çıktığını söyleyip, ödeme talep eden kişi veya kişilere itibar edilmemesi gerekmektedir. Ayrıca sizinle irtibata geçerek para talebinde bulunulması durumunda savcılığa suç duyurusunda bulunulması gerekmektedir.

Vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları için İdaremizin internet sayfası (www.toki.gov.tr), çağrı merkezi, kurumsaş sosyal medya hesapları ve yetkili bankalar dışında kimseye itibar etmemeleri, iş ve işlem yapmamaları gerekmektedir.

Haberle ilgili daha fazlası: