Güncelleme Tarihi:
Merkezi Takip Sistemi (MTS), abonelik sözleşmelerinden ve bu sözleşmelerin ifası amacıyla tüketiciye sunulup bedeli faturaya yansıtılan mal veya hizmetten kaynaklanan para alacaklarına ilişkin haciz yoluyla ilamsız icra takiplerinin, Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi (UYAP) aracılığıyla başlatılması ve haciz aşamasına kadar yürütülmesine imkan tanımaktadır.
Merkezi Takip Sistemi Nedir ve Ne İşe Yarar?
Merkezi takip sistemi, avukatlar tarafından yürütülen abonelik sözleşmelerinden kaynaklanan icra takiplerinin, haciz aşamasına kadar ilerleyen tüm işlemlerin icra dairesine gelmeden önce, PTT ve UYAP entegrasyonu ile birlikte yürütülen bir sistem üzerinden sanal ortamda yürütülmesi işlemine imkan tanıyan bir takip prosedürüdür. İcra takip işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesini sağlamak için, UYAP bünyesinde yer alan ve Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü çatısı altında tanımlanmış olan, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT), Hazine ve Maliye Bakanlığı, banka ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlar ile entegrasyonu sağlanmış olan takip sistemine verilen isimdir.
Merkezi Takip Sistemi İtirazları Nasıl Yapılır?
Merkezi takip sistemi itirazları, posta yolu ile yapılamaz. Bu nedenle Merkezi Takip Sistemi'ne yapılacak olan itirazlarda güvenlik için e imza kullanılması gerekir. Merkezi Takip Sistemi ile entegre olarak çalışan UYAP Vatandaş Portal üzerinden kolaylıkla itirazlar yapılabiliyor. İlgili itiraz için MTS dosyasına yüklenmiş olan belgelerin tarihini izleyen beşinci günün sonunda alacaklı olan kişinin avukatına itiraz tebliğ edildiği varsayılır. Bu şekilde de MTS itirazları gerçekleştirilmiş sayılır.