Güncelleme Tarihi:
Instagram'ın sahibi kimdir, Instagram ne zaman kuruldu? soruları, gündemde yer almaya devam ediyor. Türkiye'de Instagram'a erişim engeli sürerken, yapılan görüşmelerle beraber Instagram'ın sahibi olan şirket de merak konusu oldu. İlk kez Burbn olarak San Francisco'da geliştirilmeye başlanan sosyal medya devi, Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından oluşturdu. İlk Instagram gönderisi, 16 Temmuz 2010 tarihinde Mike Krieger tarafından yayınlandı. İşte, Instagram'ın tarihi.
Instagram, ilk kez Burbn olarak San Francisco'da geliştirilmeye başladı. Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulan Instagram'da ilk gönderi 16 Temmuz 2010 tarihinde Mike Krieger tarafından yayınlanan South Beach Limanı'nın bir fotoğrafıydı.
6 Ekim 2010 yılında, Instagram iOS uygulaması resmî olarak App Store üzerinden yayınlandı. 3 Nisan 2012'de Instagram, Android telefonlara yönelik uygulamasının bir sürümünü yayınladı ve bir günden kısa bir süre içinde bir milyondan fazla indirildi. 2013 Mayıs ayında Instagram, bir kullanıcının profilinde etiketlendiği her resmi listeleyen yeni bir sekme olan fotoğraf etiketleme ve "Sizin Fotoğraflarınız" özelliğini, Haziran ayında 15 saniyelik video paylaşımını başlattı.
21 Nisan 2012 tarihinde Facebook (meta), instagramı (ve 13 çalışanını) yaklaşık 1 milyar dolar nakit karşılığında satın aldı. Amerikalı bilgisayar programcısı olan Mark Zuckerberg'ın sahibi olduğu meta tarafından satın alınan Instagram, 2016 Ekim ayında Canlı Yayın özelliği testleri başlamıştır.
26 Mayıs 2020 tarihinde açılan bir canlı yayın bu tarihe kadarki en yüksek sayı olan 3 milyon anlık izleyici sayısına ulaşmıştır.
3 Nisan 2012'de Instagram, Android telefonlara yönelik uygulamasının bir sürümünü yayınladı ve bir günden kısa bir süre içinde bir milyondan fazla indirildi. 2013 Mayıs ayında Instagram, bir kullanıcının profilinde etiketlendiği her resmi listeleyen yeni bir sekme olan fotoğraf etiketleme ve "Sizin Fotoğraflarınız" özelliğini, Haziran ayında 15 saniyelik video paylaşımını başlattı.
Aralık 2013 yılında Instagram, kullanıcıların özel olarak belirli kişilere özel mesaj ve dosya göndermesine olanak tanıyan bir özellik olan Direct'i sundu. Mart 2014'te Instagram, Facebook Places'ı kullanmak için teknolojiyi test etmeye başladı.
Ekim 2015 yılında Instagram, Boomerang'ı başlattı. Mayıs 2016 yılında Instagram, tam yeni güncellenmiş bir simge ve uygulama tasarımının yanı sıra yeni bir görünüm, ayrıca işletme, tanıtım ve pazarlama araçlarını tanıttı.[13] 2016 yılın Ağustos ayında Instagram hikâyeler özelliğini, Kasım ayında canlı yayın, ayrıca Instagram Direct özelliği için kaybolan fotoğraf ve videoları da başlattı.
6 Aralık 2016'da yorum beğenisini ve yorumları kapatma özelliğini tanıttı. Haziran 2018 yılında Instagram, YouTube ile rekabet etmeyi amaçlayan bir video platformu olan IGTV'nin lansmanını, Temmuz 2020 yılında ise, TikTok ile rekabet etmek için tasarlanmış kısa biçimli bir video özelliği olan Reels'ı duyurdu. Son olarak 5 Temmuz 2023 yılında mikroblog hizmeti olan Threads özelliğini sundu.