3- YERLEŞTİRME SÜRECİ:
Sistemde kayıtlı ev bilgileri Valilikler ve Kaymakamlıklarca belirlenen ekipler tarafından yerinde kontrol edilmektedir. Bu kapsamda Valilikler ve Kaymakamlıkların belirlediği 1930 personele sistemde gerekli yetkilendirilmeler yapılmış olup, uygulamayla ilgili eğitimler verilmiştir. Böylece beyan edilen evin oturmaya elverişli olup olmadığı kontrol edilerek sistemimizde de onaylanmış olacaktır.
Sonrasında ise oturmaya elverişli olduğu onaylanan evlere depremzede vatandaşlarımızın bilgilerine göre Valilik ve Kaymakamlık personeli tarafından, depremzedeler ve gönüllü ev sahibi arasında İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan “Ödünç Sözleşmesi” imzalanmak suretiyle yerleştirme sağlanmaktadır. Uygun kira bedelli evlere ise AFAD Afetzedelere Kira Yardımı Bağış Hesaplarından Kaymakamlıklarca kira bedelleri alınıp ev sahibine ödenmek suretiyle yerleştirme işlemleri yapılacaktır. Ayrıca bu evlerdeki su, elektrik ve doğalgaz faturaları depremzedelerin kaldığı süre boyunca Valiliklerce veya Kaymakamlıklarca ödenecektir.
Eşleştirilen depremzedelerimiz evlerine yerleştikten sonra web servisle AYDES Barınma Modülüne depremzedelerin yerleşme bilgileri iletilecektir. Tüm bu veriler iş zekâsı araçları ile raporlanabilmektedir.