Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük tüketici fuarlarından biri olarak kabul edilen Ambiente'nin bu yılki partner ülkesi Fransa oldu. Açılışını Almanya Ekonomi Bakanı Philipp Rösler ve Fransa'nın Ticaret ve Turizm Bakanı Sylvia Pinel'in yaptığı Ambiente'ye, 81 ülkeden 4 bin 688 şirket katılıyor.
Fuar, 332 bin metre karelik bir alanda gerçekleştiriliyor. Türkiye'den 110 firmanın katıldığı fuara, bin 145 şirketle Almanya en fazla katılım gösteren ülke oldu. Fuara Türkiye'deki sektörü temsilen katılan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, 1990'lı yıllarda fuara geldiklerinde merdiven altı bir yerde stant açtıklarını ve şimdi gelinen noktanın ise gurur verici olduğunu ifade etti. Öztiryaki, Türkiye'nin sektörel anlamda dünyada üçüncü sırada olduğunu kaydederek,
''Türkiye dünyada mutfak sektöründe ilk 3 içerisinde. Biz düzgün fiyat yapan, kalitesi yüksek olan bir ülkeyiz. Bu nedenle dünyada yer bulabiliyoruz. Biz hem Avrupa'ya yakınlığımızla hem de kalitesiyle Avrupalılara çok yakınız. Bu yıl 3,8 milyar dolar civarında mutfak eşyası ihracatımız oldu. Bu iyi bir rakam. 2023'teki 500 milyar dolar olan hedefimizi sektörle paylaşarak, tasarımın ve markalaşmanın çok önemli olduğunu anlatıyoruz. Tasarımı teşvik edebilmek için yarışmalar düzenliyoruz, yurt dışında eğitim konusunda destekler veriyoruz. Tasarımı endüstriyel meslek lisesi açarak, lise düzeyine getirdik'' diye konuştu. Türkiye'nin 2023'teki 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmesi için tasarımlar yaparak, marka haline gelmiş ürünlere ihtiyaç duyulduğunu söyleyen Öztiryaki, bu yolu izleyerek hedeflerine ulaşan ülkeler olduğunu ve Türkiye'nin de bu hedefe ulaşabileceğini vurguladı.
''İstanbul'daki ZÜCHEX Fuarı sektöre yön veriyor''
İstanbul'da Eylül ayında düzenlenen Züchex fuarına ilginin giderek arttığını dile getiren Öztiryaki, fuarın dünya çapında önemli bir alternatif konumuna ulaştığını söyledi. Öztiryaki, İstanbul'da 100 bin metre karelik bir alanda düzenlenen fuar alanının büyütülmesi halinde katılımın artacağına da dikkati çekti. Öztiryaki, Türk malı ürünlerin kullanımının artırılması için yerli malı ürünleri desteklemek gerektiğini vurgulayarak, ''Bir ürünün iyi ve kaliteli olabilmesi yurt dışından gelmesiyle anlaşılmaz. İthal ürünlerin çok daha üstünde kaliteli ve uygun fiyatlı ürünlerimiz var'' şeklinde konuştu.
Fuara katılan Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Genel Sekreteri Nezih Okan ise, Türkiye genelinde derneğe kayıtlı 360 üyeleri olduğuna işaret ederek, ''Türkiye'den mal almak isteyen herhangi bir ziyaretçiye hizmet vermeye çalışıyoruz. Türkiye'de fuarlara katılmak isteyen veya üretici arayan firmalara yön göstermek amacıyla buradayız. Türkiye'deki züccaciye sektörüne hizmet etmek için kurulmuş bir sivil toplum kuruluşuyuz'' dedi. Okan, ZÜCDER'in hedefinin ise Türk markalarını yukarıya doğru taşımak, üreticilere tasarımı daha iyi anlatmak olduğunu belirtti. Frankfurt kentinde bugün başlayan Ambiente fuarı, 19 Şubat tarihine kadar açık kalacak.