Güncelleme Tarihi:
Frankfurt Üniversitesi tarafından hava yollarında çalışan hostesler, hastahane hemşireleri ve çağrı merkezlerinde görev yapan yaklaşık dört bin kişi üzerinde yapılan araştırmada meslek gereği duygularını bastırmak zorunda olanların bir süre sonra sağlık durumlarında bozulmalar olduğu belirlendi.
Depresyona neden oluyor
Araştırmayı yürüten Prof. Dieter Zapf, meslekleri icabı sempatik görünmeleri beklenen özellikle hostes ve hemşirelerin bir süre sonra depresyona girdiklerini söyledi.
Bir çağrı merkezinde yaptıkları denemede müşterileriyle o andaki duygularıyla konuşan görevlilerin, kendini sempatik olmaya zorlayanlardan çok az daha stresli olduklarını dile getiren bilim adamı, "Zorunlu gülümseme hem kalbi hem de ruhsal dengeyi olumsuz etkiliyor" dedi.
Müşteriler anlayışlı olmalı
Uzun mesafeli uçuşlarda görev yapan hosteslere uygulanan duygu testinde ise güler yüzlü tanınan hosteslerin aslında patlamaya hazır birer bomba oldukları belirlendi.
"Hepimiz duygularımızı bir şekilde idare altında tutuyoruz. Ama uzun vadeli duygu kontrolü sağlık açısından tehlikeli" diye konuşan Prof. Zapf, "Bunun için hizmet sektöründe çalışanlara karşı anlayışlı olunmalı" dedi.
Ali MERCİMEK / MÜNİH