Güncelleme Tarihi:
BTK açıklamasında, "Vatandaşlarımızın yurt dışı telefon kullanımları nedeniyle yaşadıkları fatura şokları, fatura şikâyetlerinde önemli bir yeri oluşturmaktadır. Özellikle yurt dışında veri ücretlerinin yüksek olması, vatandaşlarımızın fatura şokları ile karşılaşmalarına neden olabilmektedir." denildi.
BTK, 'yurtdışı telefon kullanımlarında fatura şokları ile karşılaşmamak için dikkat edilmesi gerekenler' konusunda bir dizi uyarıda bulundu.
Vatandaşların yurt dışı telefon kullanımları nedeniyle yaşadıkları fatura şokları, fatura şikâyetlerinde önemli bir yeri oluşturduğuna dikkat çekilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Uluslararası mobil veri dolaşım hizmetinden yararlanan abonelerin veri kullanım tutarları 100 ve 250 liraya ulaştığında mobil işletmeciler tarafından bilgilendirilmesi sağlanmıştır. Bununla birlikte, vatandaşlarımızın yurtdışında telefon kullanımları nedeniyle fatura şoku ile karşılaşmaması için; yurtdışında internet kullanımınızdan kaynaklanan veya telefonunuza kayıtlı programların güncellenmesi gibi nedenlerden doğabilecek yüksek veri kullanımının oluşmaması için telefonunuzun ayarlar menüsünden veri alış verişinin açık olup olmadığını kontrol edilmesi gerekir. İşletmeciniz tarafından size gönderilen kısa mesajda yer alan tarife bilgilendirmesini dikkatlice okuyunuz. İşletmecinizin yurtdışında geçerli tarifeleri hakkında bilgi edinerek, size en uygun yurtdışı tarife ve pakete kaydolmanızın size büyük avantajlar sağlayacağını unutmayınız. Kaydolduğunuz tarife ve pakete ilişkin kullanımlarınızı gözden geçirerek kontrol ediniz. İşletmeciniz tarafından belirtilmediği müddetçe yurtiçindeki paketlerin yurtdışında geçerli olmadığını unutmayınız. Yurtdışındayken, arama yapmanızın yanında aranıldığınızda da ücretlendirileceğinizi unutmayınız."