Kazım DOĞAN
Oluşturulma Tarihi: Ekim 13, 2015 09:47
Dünyanın en büyük Genel Gıda ve Tatlar Fuarı (Allgemeine Nahrungs- und Genussmittelaustellung) Anuga’nın bu yılki konuk ülkesi ciddi ekonomik krizle boğuşan Yunanistan oldu.
Yunanistan’dan 270 şirket, zeytin başta olmak üzere beyaz peynir, şarap, kuru meyve ve bütün dünyada ilgi görmeye başlayan organik ürünlerle ekonomik girdi sağlamak için yoğun çaba sarfediyor. Almanya’da faaliyet gösteren Türk şirketlerinin ise ilgiden yana şikâyetleri yok. Etnik pazarda boy gösteren Alman gıda devleriyle rekabet edecek kaliteli ürünleri olduğunu belirten Türk şirkelerinin yetkilileri, en sağlıklı, en kaliteli ürünleri sunmak için çalıştıklarını söyledi.
GAZİ'DE YENİLİK ÇOK
GARMO şirketi Pazarlama Müdürü Jose Antunez, yüzde 30 yağlı çeçil peynir, altı yüz gramlık, yüzde 45 yağlı kaşar peynir, labne usülü taze peynir, laktozsuz ayran ve barbekü için hazırlanan acılı, körili gibi çeşitleri bulunan közleme peynirleri piyasaya sürdüklerini söyledi. Güzel havanın en iyi satış argümanı olduğunu belirten Antunez, şunları söyledi: “Beyaz peynir ve yoğurt herzaman olduğu gibi bu yıl da bizim lokomotifimiz. Alman müşterilerimiz de beyaz peynire büyük ilgi gösteriyor. Tüketici çeçil peynirin tuzlu gelmesi halinde suyun altında tuz oranını düşürebiliyor. Sağlıklı ve kaliteli ürünlerinimizin hijyenik koşullarda üretimi bizim olmazsa olmazımız. Gösterilen ilgiden çok memnunuz.”
GÖSTERİLEN İLGİ YORGUNLUĞUMU ALDI
Konuklarına sıcak işkembe çorbası sunan Özkayseri, fuarın ilgi odaklarından biri. Almanya’da gıda sektörünün duayeni, iş dünyasının ‘Hilmi abisi’ Hilmi Selçuk, büyük emek vererek hazırladığı Özkayseri ürünlerine gösterilen ilginin yorgunluğunu aldığını söyledi. Ürünlerinin her ülkeden ilgi gördüğünü belirten Selçuk, şunları söyledi: “Özkayseri ürünleri rakipsiz ve çok kaliteli olarak değerlendiriliyor. Gösterilen güven, elli yıllık çok ağır iş hayatımdaki yorgunluğumu aldı. Çok mutluyum. Çünkü büyük emekler verdim. İnişli çıkışlı iş hayatımda hiç yılmadan, dürüstçe çalıştım. Bu ağır işin karşılığını alıyorum. Yeni ürünümüz pastırmalı peynir de ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.”
TRABZON MIHLAMASINI AVRUPA'YA TAŞIDILARÖZYÖREM, ayranlarını 1 litre ve 0.5 litre tetrapack paketleri içinde sunmaya başladı. Ayranların tuz oranlarını da artırdıklarını belirten şirket yetkilisi Rahime Özkan, şöyle konuştu: “Artık ağzı dolduran bir tadı var. Yoğurdu da tatabiliyorsunuz. üşterilerimiz yeni halinden gayet memmnun.”
Karadeniz’de ninelerimizin yaptığı şekliyle Trabzon mıhlamasını Avrupa’ya taşıdıklarını kaydeden Özkan, “Bilindiği gibi Vakfıkebir tereyağını da sunuyoruz. Mıhlama tereyağı ile buluştuğunda mükemmel bir tat oluyor. Tavsiye ederiz” dedi. Özyörem’in ürünleri arasında sosisler, yüzde yüz sığır eti ile tavuk ve hindi olmak üzere üç ayrı katogoride ve premium eğri sosis, jumbo olmak üzere farklı formlarda üretiliyor. Özyörem’in taze peyniri de kahvaltıların vazgeçilmezleri arasında bulunuyor.
DÖNER BÜYÜDÜKÇE BİZ DE BÜYÜDÜK
Kooparatif şeklinde kurulan Alman devi Bavyera Süt Endüstrisi (BMİ), Almanya’nın ilk ayran üreticisi. Farklı markalarda iki yüzün üzerinde ürüne sahip BMİ, şimdi de Haydi markasıyla etnik pazara kendi adıyla girmek için çalışma yapıyor. Pek çok Türk şirketine fason üretim yaptıklarını belirten BMİ yetkilisi Hakan Elmalı, şunları söyledi: “20 yılda ciddi bir ayran tercübemiz var. Döner büyüdükçe biz de büyüdük. Avrupa’nın her yerinde varız. Alman hastaneleri tedarikçisi bizim müşterimiz. Restoranlarda da ayran ve yoğurtta bir numarayız. Bizim taze üretimimiz yıllık 150 bin ton düzeyinde. 65 bin ton peynir, 2 milyon ton da peynir altı suyu üretiyoruz. Bu rakamlarla dünya lideriyiz. BMİ gastronomi alanındaki başarısını perakende de tekrarlamak istiyor. Doğru ve sağlıklı ürünleriyle 2016 yılından itibaren piyasada aktif şekilde yeralacak. Haydi markası programında kaşar, beyaz peynir, aile boyu yoğurt ve ayran var. Öncelikle Türk müşterilerimizin beklentilerini karşılaşacağız.”
ÜÇ BÜYÜKLER ŞEKER TADINDA
PULLMOLL markasıyla eczanelerde satılan ve boğaz ağrısına iyi gelen şekerleri üreten Alman Kalfany şirketi, Türk futbolseverleri unutmadı. Şirket yetkilisi Werner Simonis, akide şekerleri Türkiye’de üç büyüklerin renklerini taşıyan kutularla satışa sunduklarını söyledi. Simonis, “Bunların sürümünü Almanya’da da gerçekleştirmek istiyoruz. Türk partnerimiz, gösterilen ilgiden gayet memnun. Biz de şirket olarak Avrupa’daki Türk marketlerine verme kararı aldı. Artık
Beşiktaş,
Fenerbahçe ve Galatarasay renklerinde şeker tatmak isteyen taraftarlar bunları Türkiye’den getirtmek zorunda kalmayacak” dedi.