Güncelleme Tarihi:
Bazı kamyonlarda hız ölçüm cihazlarının ayarlarıyla oynandığını, böylece 80 kilometre olan hız limitinin yer yer 90, hatta 100 kilometreye çıktığını belirten Rinkewitz, personel eksikliği yüzünden polisin kural ihlallerine müdahale etmede zorlandığını söyledi.
Otobanlarda yerli ve yabancı TIR´lara yapılan hız denetimlerinde özellikle Alman taşıma şirketlerinin cihazlar üzerinde ayar değişikliği yaparak, hız sonuçlarını maniple ettiğinin belirlendiğini vurgulayan uzman, artan rekabet nedeniyle Alman şirketlerinin sistemli olarak kural ihlali yaptıklarını açıkladı.
Kuralları hiçe sayan sürücü ve şirketlerin büyük tehlikelere yol açabilecekleri uyarısında bulunan Rinkewitz, bu ihlallerin aynı zamanda suç teşkil ettiğini de hatırlattı.
Tehlikeli gelişme
Rinkewitz yapılan denetimlerle ilgili şunları söyledi:
``Kontrollerimizde sürücülerin sadece çok uzun süre direksiyon sallamalarının yanı sıra hız sınırını ölçen takometre cihazlarının ayarlarını da bozarak sistemli olarak aşırı hız yaptıklarını da saptatık.
Denetimlerde teknik kusurlu çok sayıda TIR´a da rastlandı. Örneğin frenleri arızalı bir TIR´ın mola süresinin çok üzerinde kullanılması ve ölçüm cihaz ayarlarının bozulması ile aşırı hız yapılması halinde yollarda gerçekten hareket halinde bulunan bombaların varlığından söz edilebilir.’’
Bu tehlikeli gelişmeler karşısında çok dikkatli olunması gerektiğini belirten trafik uzmanı, denetimlerin artırılması yerine otoban polisinde personel kısıtlamasına gidilmesini eleştirdi.
FRANKFURT