Yeşiller’den tek tip okul önerisi

Güncelleme Tarihi:

Yeşiller’den tek tip okul önerisi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2023 11:16

Almanya’nın çeşitli kesimlerindeki okullarda öğretmen sıkıntısının giderilmesi için arayışlar yoğun bir biçimde devam ederken, eğitim sisteminde köklü bir değişikliğe gidilmesi gündeme geldi. Hükümet ortağı Yeşiller Partisi’nin gençlik kolu Genç Yeşiller, orta öğrenimde ‘tek tip okul sistemine’ geçilmesini önerdi.

Haberin Devamı

GENÇ Yeşiller, ilkokul dördüncü sınıftan itibaren tüm çocukların Hauptschule, Realschule (orta okul) ve lise gibi orta öğrenim kurumları yerine ‘tek tip okullarda’ eğitim görmelerini talep etti. Almanya’daki eğitim sisteminin ailelerin sosyal konumları nedeniyle ‘toplumsal bölünmeyi’ artırdığını savunan Aşağı Saksonya Genç Yeşiller Teşkilatı Başkanı Felix Hötker, ‘tek tip okul sistemi’ ile bu sorunun aşılacağını söyledi. Velileri lise diplomasına sahip çocukların daha ziyade liseyi bitirerek yüksek öğrenim gördüklerini ve sosyal durumları zayıf olan ailelerin çocuklarının bu imkândan yararlanmadıklarını belirten Hötker, “Avrupa’nın hiçbir yerinde durum bizdeki kadar ailelerin konumuna bağlı değil” diye konuştu. Hötker, 2027 yılında Aşağı Saksonya’da bu sisteme geçilmesi için ağırlıklarını koyacaklarını açıkladı. Eğitim uzmanları ‘tek tip okul sistemi’nin eğitimde başarıyı artıracağı görüşünün tartışmalı olduğuna dikkati çekerken, Genç Yeşiller, “Biz eğitim sisteminde sosyal adaletsizliğe son verilmesini istiyoruz” açıklamasında bulundular.

Yeşiller’den tek tip okul önerisi
OKUMASINI BİLMİYORLAR
Son yapılan Uluslararası İlkokul Okuma Araştırması’nda (IGLU) Almanya’da ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yüzde 25’e yakının okumayı çok iyi bilmediğinin ortaya çıkması, ülkede yeni bir tartışma başlattı. Bu oranın 2017 yılında yüzde 19 olduğu hatırlatılırken, artışın tedirgin edici olduğu vurgulandı.
Ludwigshafen İlkokul Direktörü Barbara Maechtle, Almanya’nın orta sıralarda yer aldığı IGLU sonuçlarına şaşırmadığını belirtirken, bunun toplumsal bir sorumluluk olduğunu, ancak en büyük sorumluluğun ailelere düştüğünü söyledi. Ebeveynlerin, çocuklarıyla yakından ilgilenmediğini, ellerine kitap yerine cep telefonu vermeyi yeğlediğini belirten Maechtle, “Bu da çocukların okumayı doğru dürüst öğrenmelerini zorlaştırmaktadır” dedi.
Öte yandan Almanya’da birçok ilkokulda öğretmen sıkıntısı çekildiği belirtilirken, çocukların küçük yaştan itibaren okuma-yazma öğrenmeleri için öğretmenlerin yerinin hiç kimse tarafından doldurulamayacağı vurgulandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!