Güncelleme Tarihi:
İlki 1919 yılında Stuttart’ta başlatılan Anuga’ya bu yıl 108 ülk
ALMAN Ticaret Birliği BVHL’nin verilerine göre Almanya’da yiyecek ve alkolsüz içecekler için her aile ortalama 296 Euro harcıyor. İlk ayda yüzde 2.1 düşüşle 82 milyar Euro kazanan 560 bin çalışanlı 5 bin 800 şirket, ikinci yarıda yeni trendlerle kazancını artırmayı planlıyor.
ALMAN şirketler ise yeni ürünleriyle etnik pazara girmeye hazırlanıyor. Fuarda, Kamar markasını tanıtan şirket Avrupa’daki Müslüman topluluğun beklentilerine cevap verdiğini açıkladı. Doğu Almanya’da iki, Hollanda sınırında da bir üretim merkezi bulunduran Meemken şirketi, Almanya’da kaliteli et ürünleriyle tanınıyor. Şirket ‘Kamar’ markasıyla Müslüman topluluk için tavuk, hindi, dana ve sığır etinden sucuk ve salamlar üretmeye başladı. Şirket yetkilisi Maria Gehlenborg, üretim merkezlerinde biogas, geri dönüşümlü enerji kaynakları ve bio artıklarından elde edilen ısı ile üretim yaptıklarını, çevre sağlığına büyük önem verdiklerini söyledi. Kullandıkları etleri Almanya’da çiftçilerden aldıklarını belirten Gehlenborg, şunları söyledi: “Biz üretimin karbondioksitten yoksun olmasına özen gösteriyoruz. Enerji tasarrufu ve geleceğe yönelik üretim de çok önemli. Helal sertifikalı, Müslüman müşterilerimizin gönül rahatlığı ile tüketebileceği ürünlerimiz, boşluğa bir an olsun yer verilmeyecek şekilde takip edilebilecek şekilde hazırlanıyor. Kamar ürünleri Almanya’nın her noktasında bulunabilir.”