Yeni lastik tasarruf ettiriyor

Güncelleme Tarihi:

Yeni lastik tasarruf ettiriyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2012 15:38

Yüksek teknoloji ile geliştirilen otomobil lastikleri ile akaryakıt tasarrufu sağlanırken, çevre de korunmuş olacak.

Haberin Devamı

Yeni lastikler sayesinde otomobillerin çevreye yaydığı zehirli gazlar beşte bir oranında azalacak. Avrupa Birliği yeni araçların yol açacağı hava kirliliğini 2015 yılına kadar ciddi anlamda azaltmayı hedefliyor. Lastikler araçların yol açtığı hava kirliliğinin yüzde 25'ine neden oluyor. Yeni lastiklerin özellikleri şu şekilde kendisini gösteriyor:

Önümüzdeki dönemden itibaren lastikler üzerinde ne gibi işaretler yer alacak?
Lastikler üzerinde üç yeni işaret daha ekleniyor. Bu işaretler lastiğin benzin tasarruf özelliği ve yağışlı havada asfalta tutunabilme özelliğini gösteriyor. Bu özellikler A ile G sınıfına göre belirtilecek. A lastikler için en iyi not olacak. Islak zeminde tutunabilme ve yakıt tüketimi karşılıklı olarak bir birini etkiliyor. Üretici bu özellikten birini gözardı etmesi durumunda diğer özellik daha iyi bir şekilde ortaya çıkabiliyor. Yeni düzenlemelerle üreticiler iki durumunda iyi not alabilmesi için çaba gösterecek. Üçüncü işaret ise lastiğin çevreye yaydığı ses kirliliğine işaret edecek.

Enerj tasarrufu ne getirir?

Lastikler akaryakıt tüketiminin yüzde 20 ile yüzde 30'una neden oluyor. Avrupa Lastikciler Birliği'nin verilerine göre A sınıfı olan bir otomobil G sınıfı bir lastiğe oranla yüzde 7.5 yakıt oranında tasarruf sağlayabiliyor.

Üreticilerin tasarruf amacı ile emniyetten taviz vermemeleri nasıl önlenebilir?
Islak zeminde yola tutunma (Nashaftungs - Label) oranından bu anlaşılabilir. Bu işaret lastiklerin ıslak zeminde otomobili ne oranda yolda tutabildiğini gösterir. Emniyet işareti, 'B' olan bir lastik satın alındığında, bu lastikle yola çıkan bir aracın 80 km hızla giderken fren yapması durumunda A sınıfı bir lastiğe göre durma mesafesinin üç ile dört metre arasında artacağını gözönüne almalı. E sınıfında ise bu mesafe altı metreye çıkıyor."

Lastikler ilk etapta öngörülen kriterleri ne kadar yerine getirebilir
"Uzmanlar bir çok lastik üreticisinin ilk etapta B ve C sınıfı lastikleri üretebileceklerini tahmin ediyorlar.

Yeni durum lastiklerde ne gibi değişikliklere yol açacak?
Lastiklerin zemine tutunma oranları bununla birlikte artıyor. Üreticiler bunu gözönüne alarak lastiklerin sadece zemine temas eden bölümlerin ısınmasını sağlayacak çözümler arıyorlar. Klasik lastikler halen bir bütün olarak ısındığı gibi yol gidildikçe, zamanla gitgide daha fazla ısınıyor. Enerji tasarrufu için lastiğin sadece yola temas eden kısımlarının viraj ve fren durumunda ısınması gerekiyor. Bu teknik açıdan gerçekleştirilmesi güç bir durum. Fakat halen pazarda, fren, viraj ve aniden hızlanma durumunda aniden ısınan ve yine aniden soğuyan lastikler mevcut."

Yeni lastiklerle tüketiciler ne kadar para tasarruf edebilir?
"Akaryakıt tüketiminde yüksek teknoloji ürünü lastiklerle üreticiler F sınıfı bir lastiğe karşı yüzde beş ile yüzde yedi oranında tasarruf sağlamayı başardılar. Bu benzinin litre başına fiyatının 1.58 Euro olduğu, 100 km'de yedi litre yakan aracı ile yılda 2 bin 500 km. yol yapan bir sürücü için yılda 897 Euro tasarruf anlamına geliyor. Böylelikle yeni özelliklere sahip olan ve eski lastiklere oranla 20 ile 50 Euro arasında daha pahalı olan yeni lastikler, parasını fiyat farkını yapılan tasarruf ile kapatmış oluyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!