Güncelleme Tarihi:
İngilizcede cesaretli, kabadayı anlamına gelen, ancak İspanyolcası testis olan kelimeye İspanyollar itiraz edince reklam geri çekildi.
Özellikle İngilizce konuşulan ülkelerde \"Turbo Cojones\" sloganıyla reklam panoları asan Alman otomobil üreticisi VW, yanlış anlamalara yol açınca panoları geri toplattırdı. İngilizcede, cesaretli ve atak anlamına gelen Cojones kelimesi yeni Golf GTI’nin reklamlarında kullanıldı.
\"Çift anlamlı reklama son verdik\"
Ancak İspanyolca aslı testis olan kelimeye İspanyollar büyük tepki gösterdi. New York, Los Angeles ve Miami gibi ABD kentlerinde yaşayan Latinler, protestolarda bulununca reklamlar geri çekildi. Konuya açıklama getiren VW sözcüsü, en fazla Miami’nin Little Havanna bölgesinden tepkiler aldıklarını belirterek, çift anlamlı reklamlara son verildiğini söyledi.
Ali MERCİMEK / MÜNİH