Güncelleme Tarihi:
Almanya’nın Dortmund kentinde bulunan yaklaşık 500 üyesi olan DİTİB Dortmund Merkez Camii yetkilileri ve yaşlı üyeleri E- Pasaport başvurularının internet üzerinden yapılmasına tepki gösteriyor. 21 Şubat 2011 tarihinden itibaren yürürlüğe geçen E-Pasaport başvurularının sadece internet üzerinden alınacak randevularla gerçekleştirilmesi, yaşlı vatandaşları zor durumda bırakıyor. Çoğu yaşlının internet kullanma yeteneğine sahip olmaması nedeniyle güç durumda kaldıklarını belirten dernek yetkilileri ve vatandaşlar, yetkililerden bu uygulamanın yeninden gözden geçirilmesini talep ettiler.
BİR MAİL ADRESİNE BİR RANDEVU
Dursun Alipaşaoğlu (Dernek Sekreteri): Derneğimizin üyelerinin çoğunluğu yaşlı insanlardan oluşuyor. Derneğe gelip bizden randevu almak için talepte bulunuyorlar. Biz de imkanlarımız dahilinde kendilerine yardım ediyoruz. Ancak internet üzerinden randevu talebimiz sadece bir mail adresine geliyor. Bu talep ikinci şahısa mümkün olmuyor. Talebimiz bizim gibi dernekler için özel bir imkan tanınması. Aynı mail adresinden fazla randevu talebinde bulunabilelim.
İNTERNETİM YOK
Aydın Kara: Evimde internet bulunmuyor. Tekerlekli sandalye ile hareket ediyorum. Nasıl e-pasaport randevusu talebinde bulunacağımı da bilmiyorum. Yetkililerin bana bu konuda yardım etmesini talep ediyorum.
YAŞLILAR İÇİN KOLAYLIK SAĞLANSIN
İsmail Cantürk: Benim işimi dernek yetkilileri yaptı. Ama bu demek değil ki benim işim görüldü diğerleri ne yaparsa yapsın. Biz yaşlılar eski sistemde sıkıntı çekmiyorduk. Biz emekli insanlarız, ekonomik durumumuz da ortada. Talebimiz hiç olmazsa biz yaşlılar için bir kolaylık sağlanması.
YARDIM İSTİYORUM
İsmet Meral: İnternet kullanmasını bilmiyorum. Nasıl randevu alabilirim onu da beceremiyorum. Yetkililerden sorunumun çözülmesi için yardım istiyorum. Torunlarınıza danışın diyorlar. Bizler Almancımız olmadığı için Alman makamlarıyla ilgili konularda zaten onları sıkıyoruz. Bari Türkçe kendi işimizi kendimiz görelim.
EKONOMİK ZARAR OLUYOR
Kemalettin Senger: Daha önce pasaport harçları için protesto yaptık. Bu seferde internet üzerinden randevu da biz yaşlıları büyük sıkıntıya soktu. Bir de üç dört defa konsolosluğa git gel bizi bıktırdı. Hem zaman kaybına hem de ekonomik zarar uğruyoruz. Yetkililer bu duruma bir çözüm getirsin.
GEÇ RANDEVU TARİHİ VERDİLER
Yılmaz Bengül: Şubat 2011 tarihinde randevu aldım ama bana Haziran 2011 tarihini randevu olarak verdiler. Ama benim eski pasaportumun süresi daha önce bitiyor. Bu aradaki boşluğun bana Türk ve Alman makamlarında sorun yaşatmaması için yetkililerden çözüm bekliyorum.
BAŞKONSOLOSLUĞA BAŞVURSUNLAR
Yaşlı vatandaşların bu sorunlarının çözümünü Essen Başkonsolosu Dr. Hakan Akbulut, yaşlı vatandaşların sıkıntılarını bildiklerini ve bu konuda çalıştıklarını belirtti. Akbulut, "Yaşlı vatandaşlarımızın randevu talebini sivil toplum örgütleri ve DİTİB derneklerindeki yetkili arkadaşlar yardım ediyorlar. Bunun yanında hiçbir yardımcısı olmayan yaşlı vatandaşlarımız ise direk başkonsolosluğumuza başvursunlar. Onlara biz gereken desteği ve yardımı yapacağız" diye konuştu.