Güncelleme Tarihi:
Uzmanlar, kadınlar arasında da bu eğilimin mevcut olduğunu, ancak kadın işverenlerin güzel hemcinslerine karşı aynı derecede ön yargılı olmadığını gördüklerini de söyledi.
Araştırma kapsamında uzmanlar 241 kişiden hemcinslerine ait bir dizi sahte iş başvurusunu değerlendirmelerini istedi.
Her iş başvurusu için bilgisayar ortamında çekici ya da çirkin birer yüz de yaratan araştırmacılar, deneklerin bir kısmına “işe alacakları kişi ile birlikte çalışacaklarını”, bir kısmına ise “işe alacakları kişinin gelecekte onların rakibi olacağını” söyledi.
Araştırma sonucunda “birlikte çalışacakları birini” seçtiklerini düşünen deneklerin çekici adayları, “kendisine rakip olacak birini” seçtiklerini düşünenlerin ise “çirkin” adayları tercih ettiği görüldü.
Uzmanlar özellikle erkekler arasında bu etkinin çok daha belirgin olduğunu tespit ettiklerini söyledi.
Araştırmacılar insanların bilinçsizce çekici bireylerin işlerinde daha iyi olduğunu varsaydığını ve bu nedenle de birlikte çalışacakları insanları çekici adaylar arasından, rakiplerini ise başarısız olacağına inandıkları “çirkin” adaylar arasından seçtiğini söyledi.
Araştırmayı gerçekleştiren ekibin başında bulunan Marko Pitesa, konuyla ilgili İngiliz Daily Mail gazetesine yaptığı açıklamada “Çekici olmak her zaman avantaj değil. Aksine eğer bir tehdit olarak algılanırsanız bu özelliğiniz aleyhinize işleyebilir” dedi.