Güncelleme Tarihi:
BERLİN Eğitim Senatörlüğü, yurt dışından gelen öğretmenlerin eğitim alanındaki diploma ve mesleki tecrübelerinin tanınmasını kolaylaştırmak istiyor. Yeni prosedür, yabancı ülkelerde öğretmenlik yapanların, Berlin’de öğretmenlik mesleğine daha kolay girmelerine olanak sağlayacak. Yurt dışından gelen öğretmenler, Berlin’de vekil öğretmen olarak çalışabilecek ve paralel olarak ikinci bir ders veya bir bölümde öğrenim görebilecek. Öğretmenlik mesleğine kabul edilmek için, ilgilenen adayların uygun Almanca dil becerilerini de ispat etmeleri gerekiyor. Örneğin, adaydan belirli bir konuda Almanca bir metin yazabilme becerisi isteniyor. Berlin’de okullarda özellikle pedagojik eğitim almış rehber öğretmenlere ihtiyaç duyulduğu belirtildi. Şu anda bu alanda yaklaşık 1000 öğretmen açığı bulunduğu ifade edildi.
‘TEK BRANŞLI BİR ÖĞRETMEN HİÇ OLMAMASINDAN İYİDİR’
Eğitim Senatörlüğü Sol Parti’nin konuyla ilgili bir soru önergesine yanıt verdi. Buna göre, 2021 yılında Alman olmayan öğretmenlik yeterlilik denkliği için yapılan yaklaşık 400 başvurudan sadece altısının olumlu sonuçlandığı ortaya çıktı. Ayrıca, uluslararası diplomalara sahip kişilerin uzmanlık seminerlerine tabi tutulduğu uyum kurslarının ardından 30’un biraz altında tanınma gerçekleşti. Sol Parti’nin eğitim politikası sözcüsü Franziska Brychcy, Berlin’deki okullara uzmanları çekmek için daha fazla değişiklik yapılması çağrısında bulundu. Brychcy, Berlin’in Eğitim Bakanları Konferansı başkanlığı sırasında, “Tek branşlı bir öğretmen, hiç olmamasından iyidir” sloganına uygun olarak, belirli koşullar altında tek branşlı öğretmenlerin tam olarak tanınması için çözümler bulunması gerektiğini kaydetti.
‘YATAY GEÇİŞ DE KOLAYLAŞTIRILSIN’
Öte yandan Baden-Württemberg eyaletinde de benzer yönde bir talep geldi. Eyalet Öğretmen Dernekleri Birliği (VBE), öğretmen açığına dikkat çekerken, mesleğe yatay geçişlerin kolaylaştırılması ve artırılmasını istedi. Derneğin eyalet ve ulusal alandaki Başkanı Gerhard Brand, “Ne yazık ki sadece tam eğitimli öğretmenlerle öğretimi güvence altına alabileceğimiz fikrinden uzaklaşmamız gerekir” dedi. Öğretmenlik eğitimini bırakmalarını önlemek için öğrencilere de daha fazla destek verilmesi gerektiğini de kaydetti.