Güncelleme Tarihi:
Almanyada yapılan yeni PİSA Araştırmasında göçmen kökenli öğrencilerin zayıf not alması ve sınıflardaki başarı seviyesini düşürmesi yabancı çocukların eğitimine ağırlık verilmesi tartışmalarını başlattı. Göçmen kökenli çocukların eğitimini yükseltmek için ilk adım Bavyera Eyaletinden geldi. Bavyera Eğitim Bakanı Ludwig Spaenle, Hürriyete göçmen kökenli öğrencilerin yoğun olduğu sınıflarda öğrenci sayısını 25e indirme kararı aldıklarını açıkladı.
Göçmen kökenli öğrencilerin öğrenim sorununun başında dil sorunu geldiğini belirten Bakan Spaenle yeni uygulamaları şöyle anlattı: 'Yüzde ellisi göçmen kökenli olan sınıflarda öğrenci sayısı en fazla 25 olacak. Tam gün okulları hızla yaygınlaştıracağız. Eyalet genelinde ev ödevi yardımlarını her yere yayacağız. İslam din derslerinin Almanca verilmesini hızla gerçekleştireceğiz. Almanca kurslarını zaten 160 saatten 240 saate çıkardık.'
Geçiş sistemi değişecek
Bavyera Eğitim Bakanı Spaenle, Pisa testi sonuçlarının göçmen kökenli öğrencilere ağırlık verilmesi için önemli bir uyarı niteliği taşıdığını vurguladı ve şöyle konuştu: 'Biz bakanlık olarak bir entegrasyon paketi hazırlayacağız. Şimdiye kadar hangi olanaklar sunuldu, bunları tespit edeceğiz ve bunlara ek yapılması gereken önlemleri ele alacağız. Tam gün okulları önce ilköğretim okullarında (Hauptschule) gerçekleştireceğiz, çünkü bunun için finansman ayrıldı.
Ortaokul veya liseye ilkokul 4. sınıfın sonunda yapılan geçiş sisteminde değişiklik yapacağız. Kararın odak noktası 4. sınıfın sonu olmayacak. Öğrenci tüm 4. sınıf boyunca gözlemlenecek. Velilerle görüşmeler ve tavsiyelerle birlikte geçiş diploması sonucu çocuğun hangi okula geçiş yapacağına karar verilecek. Velinin öğrenci hakkındaki kararı güçlü kılınacak. Öğrenci 5. sınıfta da gözlemlenerek, geçiş yaptığı okulun doğru karar olup olmadığı saptanacak. Bizim göçmen kökenli çocukların daha üst okullara gitmelerini teşvik etmemiz gerekiyor. Çünkü bu, Almanyanın yararına.'