Güncelleme Tarihi:
EYLÜL 2015’te patlak veren skandalda Volkswagen, Amerikan makamlarının baskısı sonucu, 11 milyondan fazla aracın emisyon salınımı sisteminde manipülasyon yaptığını kabul etmişti. Araçlara yerleştirilen bir açma kapama mekanizması sayesinde otomobillerin emisyon salınımı, gerçeğin aksine uyulması gereken değerlerde çıkıyordu. Almanya Ulaştırma Bakanlığı da Volkswagen’in ABD’de olduğu gibi Avrupa’da da dizel araçlarda egzoz emisyonlarını düşük gösterdiğini itiraf ettiğini söyledi. Bu yılın mayıs ayında Karlsruhe kentindeki Federal Yargıtay, VW’yi emisyon değerlerini bilerek manipüle ettiği gerekçesiyle cezalandırdı. Davanın gerekçesine ilişkin açıklamasında Mahkeme Başkanı Yargıç Stephan Seiters tarafından, “Volkswagen’in bilinçli bir aldatmaca ile çok sayıda aracını piyasaya sürdüğünü ve bu davranışın gayriahlaki olduğunu, bundan dolayı da VW’yi müşterilerine tazminat ödemeye mahkûm etmiştir” ifadeleri kullanıldı.