VW´de yeni modelin nerede üretileceği tartışma yarattı

Güncelleme Tarihi:

VW´de yeni modelin nerede üretileceği tartışma yarattı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2005 00:00

Otomotiv devi Volkswagen, 2007´de üretimine başlayacağı arazi tipi Golf Marrakesch marka otomobili Portekiz´de üretmeye karar verdi.

Haberin Devamı




VW´den rest
Sendikanın sert tepkisi üzerine VW, ``Wolfsburg´da sadece Auto 5000 tarafından üretilir’’ açıklamasını yaptı. Daha önce de Touran´ı üreten Auto 5000´e bağlı VW işçileri, 5 bin Mark brüt sabit maaşa işe alınmışlardı.

Dünyanın önde gelen otomobil fabrikalarından Volkswagen´de (VW), Golf´un yeni arazi modelinin nerede üretileceği konusunda kavga çıktı. VW´nin Marka Sorumlusu Wolfgang Bernhard´ın, ``Ya Golf Marrakesch Auto 5000 tarafından üretilecek, ya da otomobili Portekiz´deki Palmela tesislerinde yapacağız’’ şeklinde ültimatom vermesi, sendikayı kızdırdı.

Auto 5000´E yaptıracak

VW´de birkaç yıl önce ``5 bin marka 5 bin işyeri’’ sloganı altında, 5 bin işçi, aylık sabit 5 bin Mark brüt maaşa işe alınmıştı. VW şimdi daha ucuz olacağı gerekçesiyle Golf Marrakesch´i de ``Auto 5000’’i yaptırmak istiyor. Auto 5000 daha önce de VW´nin Touran marka otomobilini üretmişti.

İG Metall sendikası, Bernhard´ın geçtiğimiz yıl üzerinde mutabakata varılan anlaşmaları dikkate almamakla suçlayarak, aracın Wolfsburg´da üretilmesi için sonuna kadar mücadele edeceklerini açıkladı.
VW ise ``top sendikada’’ diyerek, son sözü söylediklerini ve, ``Arabanın Wolfsburg´da yapılmasının tek şansı var. O da, Auto 5000 tarafından üretilmesi’’ dedi.

VW´nin en büyük hissedarı konumundaki Aşağı Saksonya Eyaleti´nin başbakanı Christian Wulff (CDU), Wolfsburg´daki işyerlerinin korunması bakımından tarafları bir an önce anlaşmaya çağırdı. VW İşyeri İşçi Temsilcisi Bernd Osterloh, Marrakesch´in Wolfsburg´da üretilmesi için tüm imkanları seferber edeceklerini belirtti.

Wolfsburg planlanmıştı

2007 yılından itibaren üretime geçecek olan otomobil, ilk etapta Wolfsburg´da üretilecekti. Taraflar bu konuda anlaşmaya varmış olmasına rağmen VW, Portekiz´de üretimin araç başına bin Euro daha düşük olacağına dikkat çekerek, ``Aracın Wolfsburg´da üretilebilmesi için İşyeri İşçi Temsilciliği´nin, arabanın Auto 5000 tarafından yapılmasını onaylaması gerekir’’ açıklamasını yaptı. VW, 26 Eylül´e kadar bir karar verilmesini istedi.

Portekiz´e hayır

İG Metall, aracın Portekiz´de üretilmesi halinde Wolfsburg´da bin işyerinin tehlikeye gireceğine dikkat çekerek, geçen yıl yapılan anlaşmayı hatırlattı. Sendika temsilcisi Hartmut Meine, ``Otomobilin montajının Wolfsburg´da yapılması konusunda anlaşmaya varılmıştı’’ dedi.

Ancak VW, bu anlaşmanın sadece ``rekabet edebilecek koşullarda’’ geçerli olacağını belirtti. Meine ise, ``Otomobilin Wolfsburg´da üretilmesi halinde de rekabet şartları yerine geliyor. Ancaç burada üretilmeli’’ diye konuştu. Meine, ``Bernhard şimdi bu anlaşmayı sorguluyorsa, kavga arıyor demektir. Bernhard, vahşi batıda yaşamadığımızın farkına varmalı’’ dedi.

Wulff: Ben karışmam

Aşağı Saksonya Eyalet Başbakanı Christian Wulff ise, doğrudan tartışmalara katılıp taraf tutmayacağını belirtti, ancak, ``Ben bu konuyu VW Başkanı Bernd Pischetsrieder ile de konuştum. Eyaletimizde 140 bin işyeri otomobil sektörüne bağlı. Bunların 90 bini sadece VW´yle ilişkili. Biz, tarafların anlaşmasını ve sonuçta aracın Aşağı Saksonya´da üretilmesini istiyoruz’’ dedi.

HANNOVER

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!