Güncelleme Tarihi:
Magnusson, "Lojistik ve Transport Fuarı"na katılmak üzere geldiği Mersin'de, ara?ları üretirken sürücü güvenliği ve ara? konforuna önem verdiklerini söyledi.
Volvo Kamyon olarak 40 yıldır Türkiye'de bulunduklarını belirten Magnusson, Türkiye'de üretimleri olmadığı i?in ürünlerini ithal ettiklerini, farklı alanlardaki farklı iş yapılarına göre her müşterinin farklı ihtiya?lara gereksinim duyduğunu bildirdi.
Magnuson, maliyetlerin işin yapısına ve özelliklerine göre değişiklik gösterdiğini, dolayısıyla karlılığı ve verimliliği artırmak i?in projeye özel ara? üretiminin önem kazandığını vurgulayarak, bunun yanında sürücülerin ihtiya?larının da önem taşıdığını, kendilerinin de ara?larını müşterilerin ihtiya?ları doğrultusunda 'terzi usulü' ürettiklerini söyledi.
Dünya istatistiklerine bakıldığında kamyon sürücülerinin yüzde 75'inin haftanın 4 gecesini kamyonda ge?irdiğini, bu durumun da kalifiye sürücülere işin cazip hale gelebilmesi i?in aracın konforunu önemli bir faktör haline getirdiğini anlatan Magnusson, şöyle konuştu:
"Avrupa'da sürücü eksikliği tehdit oluşturmakta ve bu nedenle şirketler iyi sürücüleri bünyelerine alabilmek i?in ?alışmakta. Zor koşullarda ?alışacak iyi ve kalifiye sürücülerin bulunmasında sıkıntı duyulduğu i?in konfor ön plana ?ıkmaya başlarken, büyük kabinli ve aksesuarlı kamyonlara olan talep artmaya başladı. Türkiye'de kalifiye sürücü bulma konusu henüz sorun olarak görülmese de yakın gelecekte bu bakış a?ısının değişeceğine inanıyoruz. Bu nedenle sürücülerin iş ortamlarının iyileştirilmesi ise önceliklerimiz arasında bulunuyor."
S?R?C?LERİN İHTİYAÇLARI VE G?VENLİK
Magnusson, yeni ürünlerinin ana temasını, sürücülerin ihtiya?larının oluşturduğunu söyledi.
Sürücülerin ?alışma ortamlarının iyileştirilmesi i?in bir ?ok yenilik yaptıklarını belirten Magnusson, "Bunların başında sürücüye daha yüksek ve geniş i? mekan, daha yüksek kapasiteye ve esnekliğe sahip geliştirilmiş ve daha kolay ulaşılabilen saklama bölümü, daha net göstergeler ve daha iyi yol tutuş geliyor" diye konuştu.
Sürücünün ihtiya?larının yanı sıra güvenliğini de ön planda tuttuklarını ifade eden Magnusson, şöyle devam etti:
"Yeni ürünlerimizin en önemli özelliklerinden birini Sürücü Uyarı Destek Sistemi oluşturuyor. Volvo olarak bu sistemi Avrupa'da uygulamaya başlayan ilk kamyon üreticisiyiz. Bir kamera vasıtasıyla aracın yol şeritlerine uygun kullanılıp kullanılmadığını sürekli gözlemleyen bu sistem sayesinde, trafik kazalarında azalma olabilecek. Eğer aracın hareketi hatalı olarak algılanırsa bu sistem, sürücüyü sesli bir sinyal ve yazılı bir mesajla uyarıyor. Eğer aracın hareket tarzında bir değişiklik olmazsa, sürücü durması ve mola vermesi i?in uyarılıyor.
Ayrıca Elektronik Denge Programı dünyada ilk kez 6x2 kamyonlarda Volvo tarafından kullanıldı. Bu program, treylerin devrilme riskini önleyen bir sistem. Avrupa'da bir ilk olan Şerit Değiştirme Desteği'ni de yine Volvo Kamyon hayata ge?irdi. Bu sistem, sürücüyü yolcu tarafındaki kör noktada bulunan ara?lar konusunda uyarmak ve köşe farları düşük hızda sağa veya sola dönerken, dönülecek yönü aydınlatmak i?in üretildi."
"I-SHİFT ŞANZIMAN İLE Y?ZDE 15 DAHA AZ YAKIT T?KETİMİ"
Yakıt tasarrufunun önemine değinen Magnusson, yakıt harcamalarının toplam harcamanın yüzde 25'ini oluşturduğunu söyledi.
Ham madde ve yakıt fiyatlarının her ge?en gün arttığını ifade eden Magnusson, Volvo Kamyon olarak sundukları "dünyanın en hızlı vites değiştiren otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı 'I-Shift"in yakıt tüketiminin düşürülmesinde büyük faydası bulunduğunu belirten Magnusson, "I-Shift konusunda her ülkede farklı yaklaşımlar olsa da, Hollanda ve kuzey ülkeleri yüzde 70 oranında I-Shift'i tercih ediyor. Türkiye'de halen müşterilerin büyük kısmı manuel tercih etse de I-Shift'e olan ilgi de her ge?en gün artıyor" dedi.
Magnusson, önümüzdeki 7 veya 8 yıl i?inde tüm kamyonlarının I-Shift şanzımanlı olmasını düşündüklerini, ?ünkü, I-Shift şanzıman ile en verimli sürüşten yüzde 15 daha az yakıt tüketiminin söz konusu olduğunu bildirdi.
EKONOMİK KRİZİN ETKİLERİ
Magnusson, ABD'de var olan ekonomik krizin tüm dünyayı ?ok kısa bir zamanda etkisi altına aldığını, Avrupa ve diğer dünya ülkelerinde de ekonomik göstergelerin belirli bir şekilde düştüğünü söyledi.
Bu durumun her ülkeyi olduğu gibi Türkiye'yi de etkilediğini ifade eden Magnusson, şunları kaydetti:
"Aslında şu anda ?ok ciddi şekilde ekonomik krizin yansımalarını görmesek de hissedilir bir şekilde etkileyeceğini düşünüyoruz. Ekonomik durum nedeniyle bir duraklama görünmesine karşın, Türkiye'de inşaat ve nakliye sektöründe var olan gelişmelerin duraklamadan sonra devam edeceğini düşünüyoruz. Bu durum doğal olarak bu sektörlere hizmet veren kamyon pazarını etkileyecek."
Volvo Türk olarak sundukları ürün ve hizmetleri geliştirip, müşterilerine verdikleri sözü tutarak iyi bir ?özüm ortağı olmak i?in her zaman ?ok ?alıştıklarını anlatan Magnusson, "İnanıyorum ki bu şekilde Türkiye'deki pazar payımızı daha da da artıracağız" dedi.