Güncelleme Tarihi:
SATIN alınan iki uçak, Yenişehir’deki pistte, kuyruğuna işlenen Türk bayrağı eşliğinde hem göğüs kabarttı, hem de bir ilke imzasını attı. Havacılıkta bir gelenek olan itfaiyelerin karşılaması eşliğinde pistin tozunu attıran Türk Kartalı, muhteşem dizaynıyla göz doldurdu. Bursalı iş adamı Celal Gökçen’in büyük uğraşlarla çok kısa süre önce satın aldığı, daha sonra özel üretim yapmaya başladığı Aquila, Almanya’dan tasarım ödülü alarak başarısını kanıtlamıştı. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın Almanya’daki tesisini gezip tam not verdiği Aquila, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da beğenisini kazandı. Bu gelişmeler yaşanırken Türkiye’nin yerli uçağını üretmek istediğini açıklayan Celal Gökçen, Yenişehir’i adres gösterdi. Yerli uçak üretimi için de en geç 2021 sonunu işaret eden Gökçen, yine bu süreçte, Türk Kartalı’nı yuvasına döndürdü.
Almanya’daki üretim tesisinde mühendislerle dizayn ettiği eğitim uçaklarını İstanbul Sivil Havacılık’a sattı. İki uçak Türk bayraklı kanatlarıyla yuvasında, Türkiye semalarında salındı. İstanbul Sivil Havacılık, eğitim uçuşlarında artık Türk Kartalı Aquila’yı kullanacak. Sürecin ve gelinen aşamanın kendisi için gurur günü olduğunu söyleyen Aquila firmasının sahibi Celal Gökçen, “Yuvaya yavaş yavaş dönüyoruz. Şu an üç uçağımız Yenişehir’de, kısa sürede bunu dokuz yapacağız. Gururla paylaşmalıyım ki, iki kişilik uçaklarımız gelişime devam ederken, dört kişilik uçaklarımız haziran ayı sonunda ilk denemelerini yapacak. Bunu da başardıktan sonra biz bir uçak ailesi oluşturacağız. Avrupa’da bu uçağı okullarda eğitim için kullanıyorlar, belirli bir maliyeti elbette var ancak kaliteyi sağlamak için tercihlerimizi bu yönde kullanmamız ülkemiz için önemli” dedi.
‘ÇOK HEYECANLI VE GURURLUYUM’
Yerli uçak üretme hayaliyle 2015 yılından beri durmadan çalıştıklarını aktaran Gökçen, “Derdimiz para kazandırmak değil, ülkeye bir şey katmaktı. Şükür ki başardık. Çalışmayan firmayı çalışır hale getirdik. Sertifikasyonlarını yaptık. Her kademesinde çok mutlu oldum. İlk uçaklarımızı ülkemizde satmamız, beni çok heyecanlandırıyor ve gururlandırıyor. Pistteki Aquila, ‘TC’ olarak numaralarını almış uçaklar. Dolayısıyla ülkemizin uçağı. Hep beklediğim bu günde sonraki kademeleri de başarırsak, gençlere yeni ufuklar açmış olmanın mutluluğunu yaşayacağım” diye konuştu.
AVRUPA’DA ÇOK İLGİ GÖRÜYOR
Faaliyetlerine 1995 yılında başlayan, dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanaklarıyla sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkati çeken Aquila, ekonomik, yüksek performanslı ve sağlamlık gibi özellikleriyle öne çıkıyor. 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin Euro seviyesindeyken Aquila’da bu maliyet 4 bin Euro’ya kadar düşüyor. 450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen Aquila, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan firma, ABD, AB ve Avustralya’da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip. Celal Gökçen’in sahibi olduğu Türk firması, uçağın Türkiye’deki fabrikalarında yerli imkanlarla üretilmesi için çalışma yürütüyor. ‘Aquila’ İtalyanca kartal anlamına geliyor. Uçağın üretimi de Türkiye’de yapılacağı için adı ‘Türk Kartalı’ konuldu. Ödüllü uçak, organ ve hasta nakilleri gibi kritik kargo hizmetlerinin yanı sıra hobi ve eğitim amacıyla kullanılabilecek. Bu tip uçaklar, Avrupa’da çok ilgi görüyor.