Uluslararası denizcilik fuarında Türk firmaları

Güncelleme Tarihi:

Uluslararası denizcilik fuarında Türk firmaları
Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2008 16:19

Uluslararası Denizcilik Fuarı Almanya'nın Hamburg kentinde başladı. Dört gün sürecek fuara Türkiye'den, tersane ağırlıklı ve gemi yan sanayisine yönelik çalışan 27 üretici firma katılıyor.

Haberin Devamı

Fuarda Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği, Soli, İçdaş, Çelik Tekne, Çiçek, Dearsan, Ereğli, Gemak, Kaptanoğlu Desan, Sedef, Selah, Tersan, RMK, Torlak, Kıran Tuzla tersaneleri gibi firmalarla bazı yan sanayi şirketleri yer alıyor.

Fuarın açılışına Türkiye’nin Hamburg Başkonsolosu Mehmet Dönmez, Hamburg Ticaret Ataşesi Çağrı Köseyener, MHP İstanbul Milletvekili Ali Torlak, Ulaştırma Bakanlığı Denizcilik Müsteşarlığı Tersaneler Genel Müdürü Yaşar Duran Aytaş, Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Konsey Başkanı Kenan Torlak, Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan, Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Nermi Nigiz ve Hamburg fuarının Türkiye temsilcisi Fatih Goca da katıldı.

Bir sonraki Uluslararası Denizcilik Fuarının 21-23 Ocak 2009 tarihleri arasında İstanbul’da yapılacağını açıklayan Goca, bunun, Türkiye’nin denizcilik sektöründe dünyanın merkezi durumuna geldiğinin ve dünyada söz sahibi olma yolunda önemli aşama kaydettiğinin göstergesi olduğunu söyledi.

Ulaştırma Bakanlığı Denizcilik Müsteşarlığı Tersaneler Genel Müdürü Aytaş da gazetecilere yaptığı açıklamada, gelecek yıl İstanbul’da yapılacak fuarın, Türkiye’nin tersanelerinin dünyaya tanıtılması açısından isabetli bir karar olduğunu belirtti.

Aytaş, bir gazetecinin, Tuzla tersanelerindeki işçi ölümleriyle ilgili sorusu üzerine, 'Ölüm olayları her sektörde olur. Kara yollarında, hava yollarında vesaire. Kazaların elbette normal olduğunu söylemiyorum. Kazaların oluş şekli konusunda eksikliklerimiz var. İş emniyetine uymama gibi mizacımız var. İş yerlerinde işçilerimiz iş malzemelerini kullanmak zorundalar.

İkinci husus ise iş emniyetini sadece işçilerimiz değil, iş güvenliğini sağlayacak olanlar da takip etmek zorunda. Güvenlikte titizlik gerekiyor' dedi. Gemi inşa sektöründe önlemlerin alınması konusunda işten anlayan ve bu sektörden gelen müfettişlerin görevlendirilmesi gerektiğine işaret eden Aytaş, 'Görevlendirilen müfettişlerin bu işten anlamaları lazım. Müfettişlerin dikkatli seçilmesi gerekir. Ancak bu şekilde iş güvenliği konusundaki istekler makul karşılanır' diye konuştu.

Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Nermi Nigiz, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, Türk denizcilik sektörünün uluslararası alanda çok büyük önem taşıdığını belirterek, şunları söyledi: '2008 yılının ilk sekiz aylık döneminde yeni gemi inşasında 1,6 milyar dolarlık, bakım onarımda ise ortalama 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildi.

Gelecek için 139 adet geminin siparişi mevcut. Ancak uluslararası gemi inşa malzeme maliyetlerinin artışı ve sektörle ilgili olumsuz gelişmeler nedeniyle 2008 yılının ilk döneminde sadece 5 adet yeni gemi inşa siparişi alındı.'

Tüm dünyada olduğu gibi tersanelerin çeşitli devlet desteklerinden yararlandırılması gerektiğini ifade eden Nigiz, '65 adet tersane faaliyette bulunmaktadır ve 2009 yılı ortalarında toplam 139 adete çıkacak olan tersane sayısı dünya denizcilik sektörüne hizmet vermek için yarış halindedir' diye konuştu.

Milletvekili Torlak da Türk denizciliğinin ulaştığı noktanın çok önemli bir yerde olmasının sevindirici bir durum olduğunu belirterek, 'Gemicilik alanında dünya devleriyle aynı kategoride bulunmak ve onlarla yarışmak önemli elbette. Türkiye’de gemi inşasına çok büyük yatırım yapılmaktadır. Tüm bu gelişmeler Türkiye’nin önünü daha da açacaktır' şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!