Güncelleme Tarihi:
İlköğretim ve lise kategorilerinde ayrı ayrı yarışan öğrenciler, 'Eğitimcinin web sitesi', 'Eğitimde bilişimin yeri', 'e-gelecek', 'Hayalimdeki medya' ve 'Eğlenerek öğrenelim (animasyon)' gibi alanlarda projeler üretti. Alanında uzman öğretim görevlileri, sektör temsilcileri ve bilişim teknolojileri öğretmenlerinden oluşan 65 kişilik bir heyet tarafından değerlendirilecek projelerin elenmesi sonucunda yaklaşık 250 proje finale kalacak. Finale kalan yarışmacılar 10 Mayıs Cumartesi günü jüri üyelerine projelerinin sunumlarını yapacak. ?dül töreni ise 11 Mayıs Pazar günü saat 13.00'de Beşevler MEB Şura Salonu'nda yapılacak. Eğitimde Bilişim ve İnternet Kültürü Oluşumu (EBİKO) yarışmasına 26 ayrı ülkeden toplam 11 bin 200 öğrenci bin 773 proje ile katılıyor. Yarışmaya Türkiye'den ise 68 ildeki 674 okuldan katılım oldu.
GENÇ BİLİŞİMCİLER YETİŞECEK
Bilişim Olimpiyatı, 'geleceğin gen? bilişimcilerini yetiştirmek, öğrencileri gelişen ve hızla ilerleyen teknolojiden, bilgisayar ve internet kültüründen haberdar etmek, bilişim teknolojileri ve internet konusuna ilgi duyan, istekli ve üretici ilköğretim ve lise öğrencilerini teşvik etmek' amacıyla düzenleniyor. Kültür Bakanlığı, TİKA, Mobisad, Bilgi Güvenliği Derneği, ?zel Okullar Derneği ve Atlantik Eğitim Kurumları'nın desteklediği Bilişim Olimpiyatı'nın sponsorluğunu Turkcell, Türk Telekom, Türk Hava Yolları, T?TED, TEDER, Microsoft, Intel, Cisco, Işık-Atlas Sigorta, Forsnet ve C5 Mobile yapıyor.
"GENÇLER PROJEYE Y?NELTİLMELİ"
Teknoloji Tasarım ve Sanat Merkezi Başkanı Ali Köksal, internetin bugün araştırma, eğitim, sosyal iletişim, politika, eğlence ve ticaret gibi insanları ilgilendiren tüm faaliyetleri ?evreleyen bir kullanıma ulaştığını söyledi. İnterneti "dünya tarihindeki en hızlı gelişen elektronik teknoloji" olarak niteleyen Köksal, dünya ?apında yoğun bir şekilde kullanılan ve kullanıcı sayısı her ge?en gün artan internetin merkezi bir otorite ve kontrolden uzak olduğunu vurguladı. Köksal, "Türkiye de dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak stratejik planlarını geliştirerek, bilgi toplumu olma yolunda önemli projeleri hayata ge?iriyor. Hem gelişmiş ülkelerle arasındaki sayısal u?urumu hızla daraltmak, hem de bölgeler arasındaki bilgi bölünmesinin önüne ge?mek i?in yoğun ?alışmalar yapılıyor. Sivil toplum kuruluşları ve eğitim kurumlarının da bu gelişmelere katkı sağlamak ve sayısal u?urumu okullar ve bölgeler arasında daraltmak i?in sürekli gen?leri proje yapmaya ve üretmeye yönlendirmeleri gerekiyor" dedi.