Güncelleme Tarihi:
Volswagen AG'nin üst düzey yöneticileri, Doğuş Otomotiv tarafından hayata ge?irilen Doğuş Otomotion İstanbul deneyim merkezini ziyaret etti.
Volkwagen Binek Ara? Uluslararası Satış Başkanı Kevin Rose, Seat Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu ?yesi Berthol Krüger, VW Uluslararası Satış Sonrası Operasyonlar Yöneticisi Klaus Hirt, VW Ticari Ara? Bölge Satış Direktörü Volkmar Steinhorst, Scania Grup Başkan Yardımcısı Martin Lundstedt, Krone Pazarlama Direktörü Frank Albers ile Audi AG Güney Avrupa Bölge Direktörü Alexander Buk'un da aralarında yer aldığı yöneticilerin Otomotion ziyaretleri sırasında bir basın toplantısı düzenlendi.
Volkwagen Binek Ara? Uluslararası Satış Başkanı Kevin Rose, burada yaptığı konuşmada, 1 yıl önce İstanbul'a geldiğini ve şu an Otomotion İstanbul'un bulunduğu alanın beton yığını halinde olduğunu belirterek, "Bu sonucu hayal bile edemezdim. Değişik ülkelerde görev yaptım. Ancak markaları ön plana ?ıkaran böyle bir örneği en iyi Otomotion İstanbul'da gördüm. Çok başarılı ve etkileyici bir ?alışma. Hayal gücü inanılmaz. Ortaklarımızı kutluyorum" şeklinde konuştu.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Rose, VW'nin Türkiye'de üretim planı olup olmadığına ilişkin bir soru üzerine, şu yanıtı verdi:
"Türkiye'ye her gelişiminde aynı soru soruluyor. Ben de her zaman aynı cevabı vermek durumunda kalıyorum. Türkiye'de üretim tesislerine yatırım yapabilmek i?in ürün ve ihracat imkanları kombinasyonu doğru olmalı ve bizim dünya ?apındaki üretim stratejimize uyumlu olmalı. Eğer bütün bunlar bir araya gelirse gayet tabii ki Türkiye'ye yatırım yapmayı düşünürüz. Şimdilik durum maalesef bu merkezde değil. 1-2 kez deneme yaptık. Türkiye'de yatırım i?in fizibilite araştırmaları yaptık. Şu anda böyle bir planımız yok. Yakın gelecekte böyle bir yatırım yapmayı düşünmüyoruz. Ama her zaman da aklımızda olan bir konu olduğunu söyleyebilirim."
Rose, ucuz otomobillere ilişkin bir soru üzerine, Hindistan ve Çin gibi pazarlarda ilk kez otomobil almak isteyenlerin ucuz otomobil talebi olduğunu belirterek, "Biz de onların da alabilecekleri ara? üretmek i?in ?alışıyoruz" dedi.
"?RETİM GETİRMEYİ MİLLİ G?REV OLARAK G?R?YORUZ"
Doğuş Otomotiv ?st Yöneticisi (CEO) Ali Bilaloğlu ise Otomotion İstanbul'un vizyonunun Doğuş Grubu Yönetim Kurul Başkanı Ferit Şahenk tarafından ?izildiğini anımsatarak, bir ilki yaratmak hedefiyle yola ?ıktıklarını anlattı.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bilaloğlu, Otomotion İstanbul'u bugüne kadar 100 bin kişinin ziyaret ettiğini, Einstein sergisini ise 65 bin kişinin gezdiğini söyledi.
Bu tür sergilerin devam etmesini istediklerini ifade eden Bilaloğlu, ?eşitli görüşmeler yürüttüklerini bildirdi.
Bilaoğlu, Otomotion benzeri "Trackmotion" merkezi düşünüp düşünmediklerine ilişkin bir soru üzerine, otomotion ve trackmotion gibi kelimelerin hepsinin haklarını korumaya aldıklarını bildirdi.
Bilaloğlu, VW'nin Türkiye'de üretim yapmasına ilişkin bir soru üzerine de, "Türk vatandaşı olarak Türkiye'ye üretim getirmeyi milli bir görev olarak görüyoruz. ?retim konusunda karar verilirken global şekilde, global şartlarda karar verilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.
"YATIRIMLARI VW GRUBU STRATEJİSİNDE YAPMAYI HEDEFLİYORUZ"
Otomotiv yatırımlarının hepsini VW grubu stratejisi ?er?evesinde yapmayı hedeflediklerini belirten Bilaloğlu, "Çünkü biz onlarla global bir ?özüm ortağı olmayı istiyoruz. Orta vadede hem bölgesel, hem de global anlamda Volkswagen markalarıyla birlikte büyümeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Global piyasalardaki dalgalanmaya ilişkin olarak ise Bilaloğlu, dünyanın durgunluğa girmesi durumunda bundan Türkiye'nin de etkilenebileceğini söyledi. Ancak Ocak ayında otomotiv pazarının satış rakamlarının önceki yıla göre yüzde 32 oranında arttığını hatırlatan Bilaoğlu, Doğuş Otomotiv'in ise pazardan daha hızlı büyüdüğünü ve pazar payında yüzde 11,4'lerden, yüzde 14,5'lere ?ıktıklarını, gidişatın şu an iyi olduğunu söyledi.
Seat Batış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu ?yesi Berthold Krüger ise Otomotion İstanbul gibi bir merkezi ilk kez gördüğünü ve mükemmel bir uygulama olduğunu söyledi.
Bir soru üzerine Krüger, bütün üreticilerin daha kolay alınabilecek ara?lar üretmeye ?alıştığını, VW Grubu olarak kendilerinin de bununu üzerinde araştırma yaptıklarını bildirdi.
Audi AG Güney Avrupa Bölge Direktörü Alexander Buk ise Otomotion İstanbul'a ilişkin Doğuş Otomotiv yöneticilerine "Harika bir olay yaratmışsınız" dedi.
VW Ticari Ara? Bölge Satış Direktörü Volkmar Steinhorst ise bu ?alışmanın Doğuş Otomotiv'in marka inancının bir göstergesi olduğunu söyledi.
OTOMOTION İSTANBUL
Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk'in fikir önderliğini yaptığı Doğuş Otomotion, 25 milyon dolar yatırımla hayata ge?irildi.
Deneyimsel pazarlama merkezi olarak tanımlanan Otomotion İstanbul, 28 bin metrekarelik alanıyla Doğuş Power Center i?inde yer alıyor.
Doğuş Otomotion İstanbul'da, VW Binek, VW Ticari Ara?, Audi, Porsche, Seat, Skoda, Bentley ve Lamborghini gibi markaların showroomları ve satış sonrası hizmet alanları yer alıyor.