Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'nin tam anlamıyla gövde gösterisi yaptığı 44. uluslararası Berlin Turizm Borsası Fuarı (ITB), bugün sona eriyor. Bu yıl 3 bin metrekarelik bir alanda Türkiye'den 100'den azla katılımcının iştirak ettiği Türkiye standında deniz, güneş ve kum tanıtımın yanısıra, kültürel tanıtıma da ağırlık veren Türkiye, yaptığı yatırımın meyvelerini şimdiden almaya başladı. Bu yıl Almanya pazar payında yüzde 5 ile 10 arasında artış bekleyen Turizm ve Kültür Bakanlığı, şimdiden rezervasyonlara ilginin arttığını belirtti. ITB'yi değerlendiren Berlin Turizm Ataşesi Hüseyin Gazi Coşan, “Bu Türkiye'nin başarısıdır. Türkiye turizmde ve kültürde ne kadar büyük vizyonları olan bir ülke olduğunu gösterdi. Bakanlığımız vizyoner, dünyayı yakından takip eden ve dünyaya örnek olabilecek bir tanıtım düzenlemiştir. Türkiye standını ziyaret eden yabancılar, büyülenerek ayrılırken, Türkler de ülkeleriyle bir kez daha gurur duydu” şeklinde konuştu.
Bakanlık Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, bakanlığın sektörle birlikte hareket ettiğini ve bunun da başarıyı beraberinde getirdiğini söyledi. ITB fuarını değerlendiren Taşbaşı, “Önceden ufak ufak standlarda Türkiye'yi tanıtmaya çalışıyorduk. Ama şimdi 3 bin metrekarelik bir holdeyiz. Berlin'de her yer Türkiye afişleriyle dolu. Çok güzel ve başarılı bir tanıtım kampanyası gerçekleştirdik. Bunu ciddi başarı olarak görüyoruz. Bu başarımız da sektörle birlikte hareket etmekten kaynaklanıyor. Burada ne yapacağımızı sektörle birlikte belirledik ve beraber hayata geçirdik. Şu ana kadar rezervasyonlar çok iyi gidiyor. Rezervasyonlarda artış var. Almanya'da bu yıl yüzde 5-10 arasında artış bekliyoruz” dedi.
İstanbul 2010 Kültür Başkenti de bu yıl ITB'de açtığı standla, İstanbul'u ve kültür başkenti kapsamındaki etkinlikleri tanıttı. İstanbul 2010 Ajansı Yönetim Kurulu Başkan Vekili Prof.Dr. Ahmet Emre Bilgili, kültür başkenti projesinin İstanbul'un tanıtımına çok büyük katkı sağladığını belirtti. Prof. Bilgili, kültür başkentiyle birlikte ilk kez İstanbul'un bağımsız şehir tanıtımı gerçekleştirdiğini ve bunun, turizm ve kültürel tanıtımda yeni bir anlayış yaratabileceğini kaydetti. Prof.Bilgili, “Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımını yaparken şu ana kadar bağımsız bir şehir tanıtım ve bağımsız İstanbul tanıtımı yapmamıştı. Böyle bir bütçe ve kopsept de yoktu. Her şehir, ki İstanbul mutlaka bağımsız tanıtımını yapmalı diye düşünüyorum. İstanbul 2010 olarak bütün Avrupa ülkelerinde büyük metropellerde bilboardlarda İstanbul'un tanıtımını yaptık. Küresel televizyon kanalarında İstanbul'u tanıtan reklamlar girdi. Ve ITB gibi büyük fuarlarda da standlar açtık. İstanbul'a ilginin ne kadar büyük olduğunu bu fuarda da bir kez daha gördük” dedi.
Tanıtım Türk mutfağından geçer
ITB kapsamında Türkiye holünün yanındaki restoranı işleten Sahan Restoranlar grubu günde 2 bin turizmciye değişik yörelerimizin 20 çeşit yemek örneğinden sundu. Türk yemek kültürünü Berlin’de dünya turizmcilerine tanıtmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Sahan Restoranlar Zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Tekin Öztan, “Türkiye’nin tanıtımı Türk mutfağından geçer. Tarihi, kültürel eserler, doğal ve turistik merkezler kadar yemekte önemli bir turizm elçisi olabilecek kültürel ögelerimiz arasındadır. Sahan Restoranlarında Türkiye'nin yedi bölgesine ait yemek çeşitleri bulunmaktadır 40 yıllık meslek ve bilgi birikimimizle bu fuardan alın akıyla çıkıp ülkemizi ve Gaziantep'i başarıyla temsil ettiğimize inanıyorum“ dedi.