Türkiye'de mekanik sektörü büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiyede mekanik sektörü büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2008 07:48

El aletleri sektörünün Türkiye'de önde gelen kuruluşu Gedore-Altaş, Türkiye'de şimdiye kadar 100 milyon el aleti satışı ger?ekleştirdiğini, şu an yerli ürün yelpazesinin 2 bin 500 adede, Gedore markalı ürün sayısının da 15 bin adete ulaştığını a?ıkladı. El aletleri sektörünün Türkiye'de önde gelen kuruluşu Gedore-Altaş, Türkiye'de şimdiye kadar 100 milyon el aleti satışı ger?ekleştirdiğini, şu an yerli ürün yelpazesinin 2 bin 500 adede, Gedore markalı ürün sayısının da 15 bin adete ulaştığını a

Haberin Devamı

Alman Gedore'nin yüzde 60, Enka'nın da yüzde 40 ortağı bulunduğu Gedore-Altaş'ın 2007 yılında mekanik ve elektrikli el aletlerinde toplam cirosu yaklaşık 35 milyon dolar olarak ger?ekleşti. Şirket, 2008 yılında yüzde 10'lik bir ciro artışı, gelecek beş yıl i?in de 20 milyon Euro'luk ihracat hedefliyor.

Türkiye genel distribütörü oldukları dünyanın elektrikli el aletleri sektöründeki lider kuruluşu Hitachi Elektrikli El Aletleri'nin, Türkiye ve dünyadaki ?alışmaları ile kurumsal olarak geleceğe yönelik planları hakkında Bolu'da düzenlenen toplantıda konuşan Gedore-Altaş Genel Müdürü Bülent Savaş, Gedore-Altaş'ın, eko ürünler kapsamında Hitachi'nin yeni geliştirdiği iki yeni ürününü dünya ile birlikte Türkiye pazarına da aynı zamanda sunmaya hazırlanırken, bah?e ürünleri ve jeneratörlerle de pazara gireceğini söyledi.

FASON ?RETİM ?NEMLİ

Türkiye'de uzun zaman sadece ithal ürünlerin ticaretinin yapıldığını, zaman i?inde sanayi ve ithalatın birlikte gelişme gösterdiğini ifade eden Bülent Savaş " Türkiye bu alanda iyi bir fırsat yakalamış durumda. Çin,Hindistan ve Uzakdoğu herkesin dilinde. Ancak Avrupa a?ısından baktığımızda Türkiye lojistik, iş?ilik ve diğer maliyet avantajları yönüyle hala yatırım i?in uygun bir ortam sunuyor. O yüzden fason üretimi ihmal etmemeli, aksine bu alana daha fazla el atmalıyız" diye konuştu. Bülent Savaş, Uzakdoğu'dan yapılan ithalatın kalite, kullanım kolaylığı ve ürün ömrü a?ısından sorunlu olduğunu ve haksız rekabet yaratıcı nitelikte bulunduğunu söyleyerek " Nalburiye ve hırdavat ürünlerinde iş?ilik dahil üretimin her aşamasında yüksek kalite ile üretim yapıyoruz ve ürünlerimizde en kaliteli ?elik malzemeyi kullanıyoruz" dedi.

Gedore Altaş'ın Gebze'de sekiz bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 22 bin metrekarelik alanda kurulu tesislerinde yılda 7 milyon adet el aleti üretimi ger?ekleştirdiğini belirten Bülent Savaş, yerli üretimde halen yüzde 50 pazar payına sahip olduklarını, ithal ürünler dahil toplam pazardaki paylarının da yüzde 35 düzeyinde olduğunu söyledi. Genel Müdür Savaş, yerli üretim kapasitesinin giderek arttığına dikkat ?ekerek "Amacımız pazar payımızı daha da yükseltmek. Şu anda 60'ın üzerinde ilde 180 bayi ile hizmet veriyoruz. Yakın bir zaman i?inde Türkiye'de Altaş ürünlerinin satılmadığı il ve il?e kalmayacak. Aynı zamanda Gedore ürünleri ile birlikte sinerji yaratarak sektörde daha yüksek bir hizmet kalitesine ulaşmayı ve müşteri memnuniyetini daha da yukarı taşımayı hedefliyoruz" dedi.

CİRONUN Y?ZDE 25'İ OTOMOTİVDEN

Gedore Altaş'ın üretim, dağıtım ve satış kanalları hakkında da bilgi veren Bülent Savaş, ürünlerinin profesyonel kullanıcılara yönelik olduğuna dikkat ?ekerek, "Biz doğrudan satışı sadece otomotiv şirketlerine yapıyoruz. Normalde tüm satışımız bayilerimiz aracılığıyla oluyor. Tofaş, Renault ve Toyota'nın da i?inde yer aldığı Türkiye'deki otomotiv şirketlerinin anahtar setlerini doğrudan biz veriyoruz. Bu toplam üretimimizin yüzde 25'lik bölümünü oluşturuyor. Bauhaus gibi zincir mağazalara da doğrudan satışlarımız var. Ve bizim Bauhaus'ın mağazalarında reyon görevlisi olarak yerleştirdiğimiz arkadaşlarımız aynı zamanda kullanıcılar i?in eğitim faaliyetlerinde de bulunuyorlar. Zincir mağazalar bizim toplam ciromuzun yüzde 10'lık kısmını oluşturuyor" şeklinde konuştu.

Gedore'nin mevcut ürünleri yanı sıra ?ıkan yeni ürünlerini de Türkiye pazarına sunduklarını belirten Savaş, özellikle yeni seri tork anahtarlarının kullanıcılar i?in büyük bir kolaylık getireceğini söyledi.

HITACHİ VE GEDORE İLE ELİMİZ DAHA G?ÇL?

Gedore-Altaş olarak dünyanın elektrikli el aletlerinde önde gelen kuruluşu Hitachi'nin 16 yıldır Türkiye genel distribütörlüğünü yaptıklarını aktaran Bülent Savaş, "Şimdi elimiz daha gü?lü. Bir yanda dünyanın önde gelen mekanik el aletleri üreticisi Gedore, diğer yanda dünyanın elektrikli el aletlerinde lider kuruluşu Hitachi ile Altaş Türkiye'de sadece kendi elini gü?lendirmekle kalmadı, kullanıcılarının da elini gü?lendirdi " dedi.

HITACHI ÇEVRECİ YENİ ?R?NLER GETİRİYOR

Hitachi'nin Türkiye pazarına büyük önem verdiğini kaydeden Savaş, " Hitachi, 2008'in i?inde bulunduğumuz bu günlerinde yeni ürünlerini Türkiye'ye getiriyor.

?zellikle kesme ,bi?me makinelarının da i?inde yer aldığı bah?e ürünlerinde ve jeneratörlerde Türkiye yeni ürünlerle tanışacak" derken, Hitachi Koki'nin Doğu Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Toshio Nakazato da, Hitachi'nin Avrupa pazarına sunacağı ?evreye duyarlı ürünleri Türkiye'ye de getireceğini belirterek şunları söyledi : "Nikel kadmiyumlu pillerin ?evreye zararlı olduğu ve ağırlıktan dolayı kullanım zorluğu getirdiği biliniyor. Biz lityum iyon pillerinde şimdi dünyada sektöre öncülük yapıyoruz. Bu piller hem ?evreye uyumlu hem de hafif olduğu i?in kullanıcılara büyük bir kullanım kolaylığı getiriyor. Aşamalı olarak Avrupa pazarının ardından Türkiye'de de Hitachi markalı daha ?ok eko ürünler görülecek" dedi.

KADINLARIN DA KULLANABİLECEĞİ PEMBE MATKAP

Bülent Savaş, Hitachi'nin el aletlerinde geleneksel renkler olan yeşil ve gri gibi renklerin yanı sıra ilk kez pembe renk kullanarak hem hafiflik hem de kullanım kolaylığı sağlayan ve kadınlar tarafından da rahatlıkla kullanılabilecek yeni ürünler geliştirdiğini de belirtti.

HITACHI' NİN ŞİMDİLİK YATIRIM NİYETİ YOK


Toshio Nakazato da yeni ürünlerle ilgili bilgi verirken, Türkiye'ye yatırım planı olup olmadığı konusundaki bir soruyu " Bir ülkeye yatırım yapmadan önce uzun gözlem yapıyoruz ve pazarın dinamiklerini araştırıyoruz. Türkiye gen?, dinamik ve potansiyel olarak büyük fırsatlar sunan bir ülke. Şu anda masada yatırım konusunda bir plan ya da görüşme konusu yok. Biz Hitachi Koki olarak Türkiye pazarından mutluyuz ve pazarı potansiyelleri yönüyle sürekli değerlendiriyoruz" dedi.

HITACHI AVRUPA TOPLANTISI BU YIL T?RKİYE'DE

Nakazato, Hitachi'nin Türkiye'ye verdiği önemin bir yansıması olarak her yıl Avrupa'da ger?ekleştirilen Avrupa Hitachi toplantısını bu yıl Türkiye'de yapmaya karar verdiklerini söyleyerek " Bu yılki toplantı normalde Paris'te yapılacaktı. Ancak biz İstanbul'da bu toplantısının olması yönünde bir değişiklik yaptık. AB üyesi tüm ülkeler ve Rusya dahil tüm Avrupa coğrafyasında bulunan Hitachi'nin yöneticileri 4-5 Ağustos'ta Türkiye'ye gelecekler. Bu toplantıya Hitachi Koki'den de en üst düzeyde bir yetkili katılacak.

Bu toplantı vesilesiyle Hitachi'nin Türkiye pazarına daha derinlemesine ve yakın ilgi göstermesi söz konusu olacak" değerlendirmesini yaptı. Bülent Savaş da Hitachi'nin bu yıl Türkiye'yi se?mesinin özel bir öneme sahip olduğunu belirterek " Hitachi'den en az 60 önemli pazar yöneticisi Türkiye'ye gelecek. Hitachi normalde Türkiye'de elektrikli el aletleri sektörü yanı sıra ağır iş makineleri alanında Enka ile ortaklığı dolayısıyla biliniyor. Halbuki Hitachi Limited'in ?ok daha geniş bir faaliyet alanı var. Belki ilerde Hitachi'nin diğer alanlarda da Türkiye'ye yatırım yapması gündeme gelebilir. Bunların her birini olumlu yönde atılmış adımlar olarak görmek lazım" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!