Güncelleme Tarihi:
Avrupa'nın önde gelen otel rezervasyon hizmetleri sunucusu konumundaki HRS şirketinin Genel Müdürü Tobias Ragge, Türk otelcilerin pazar payını arttırabilmeleri için daha fazla İnternet'e yönelmeleri gerektiğini söyledi.
Hürriyet'i HRS'in Köln'deki merkezinde konuk eden Ragge, Türkiye pazarında büyük potansiyel gördüğünü belirterek, “Türkiye, ürün ve fiyat orantısını tutturması durumunda, Avrupa'da çok daha iyi bir konuma gelebilir. Ancak burada hizmete daha fazla önem vermesi, personelinin kalitesini yükseltmesi ve 'ucuz' ülke imajını yenmesi gerekiyor. Bunun için de en uygun yol, pazarlamadaki dağıtımı İnternet'e yönlendirmekten geçiyor” diye konuştu.
TÜRKİYE DÖRDÜNCÜ ÜLKE KONUMUNDA
Türkiye pazarını yakından takip ettiklerini söyleyen deneyimli yönetici, bu nedenle İstanbul'da da bir büro işlettiklerini açıkladı. Türkiye'deki turizmcilerin geleneksel pazarlama yollarını tercih ettiğini tespit ettiklerini belirten Ragge, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye nüfusu 80 milyona yakın çok genç bir kitleden oluşuyor. Ülke ekonomisi de son verilere göre neredeyse yüzde onluk bir büyümeyi yakalamış durumda. Türk turizmciler bunu göz önünde tutarak öncelikle bu pazarda bir doyuma ulaşmaya çalışmalı. Nitekim iç turizm çok daha dinamik olabilir. Yurt dışı piyasasında ise Türkiye şu anda İspanya, İtalya ve Avusturya'nın ardında dördüncü konumda. Burada Türkiye'nin sadece İstanbul ve Antalya'dan oluşuyormuş gibi bir izlenim edinilmesi yatıyor."
TÜRK TURİZMİNİN ÖNÜ AÇIK
ürkiye'deki otellere bakıldığında öncelikle İstanbul'da yüzde 70-80 oranında bir yoğunluk görüldüğünü belirten Ragge şöyle konuştu:
"Orta dereceli turistik otellerin yanı sıra lüks kesime hitap eden beş yıldızlı otel zincirleri yer alıyor. Türkiye burada 'all inclusive' (her şey dahil) hizmetleri ile de önde gelen bir ülke konumunda. Ancak ülkenin diğer kesimlerinde turistik ve iş gezilerine hitap eden kaliteli oteller bulmak zor. Bizim portföyümüzde de bu nedenle ağırlıklı olarak Belek, İzmir ve İstanbul bulunuyor. Ancak Türkiye'deki gelişmeler, Türkiye'ye yönelik yatırımların daha da artacağını gösteriyor. Türkiye'nin jeopolitik konumu gereği birçok şirket Türkiye'de büro veya tesis açacak. Bu da zamanla dağılımın Türkiye geneline yayılması anlamına gelecek. Bunun için ise ulaşım ve altyapının ülke genelinde iyileştirilmesi kaçınılmaz.”
ÖZENDİRİCİ TURLARA AĞIRLIK VERİLMELİ
Ragge, ağırlıklı olarak iş gezilerine yönelik çalıştıkları için, Türkiye'deki gelişmeler doğrultusunda, portföylerine diğer kentleri de almak istediklerini belirterek, bu yöndeki çalışmalarının sürdüğünü açıkladı. Akdeniz ülkeleri arasında Türkiye'nin kolaylıkla sivrilebileceğini savunan Ragge, “Pazarlama ve dağıtım yolları açısından 'Adam & Eve' gibi örnek oteller bulunuyor. Ancak bunlar özel konsepti olan oteller. Otelciler bu nedenle paket turlar dışında, 'incentive' diye tabir edilen özendirici turlara yönlenmeli. Burada Türkiye öncülük yaparak turistik otellerini ağırlıklı olarak İnternet'te pazarlamaya yönelebilir. Bu da Türkiye'nin diğer ülkelerin önüne geçmesine yardımcı olur” diye konuştu.