Güncelleme Tarihi:
Güneş Sigorta'nın yüzde 36'sına sahip olan, 2006 yılında Başak Sigorta'yı, 2008 yılında da Güven Sigorta'yı satın alarak Türkiye sigortacılık pazarındaki iddiasını arttırmayı hedefleyen Fransız sigorta şirketi Groupama, Türkiye'nin uluslararası iştirakler i?inde en büyük ü?üncü pazar olarak konumlandırıldığını a?ıkladı.
Groupama Uluslararası Genel Müdürü Jean Fran?ois Lemoux, Avrupa'da hayat dışı branşlarda sigorta prim üretiminin milli gelirin yüzde 3.2'sini, Türkiye'de ise yüzde 1.4'ünü oluşturduğunu, hayat branşında bu a?ığın ?ok daha yüksek olduğunu belirterek, " Avrupa'da hayat sigortalarında prim üretimi milli gelirin yüzde 5.6'sına ?ıkarken, Türkiye'de bu oran binde 2 gibi ?ok alt düzeyde. Türkiye'de sigortacılık sektörü gelecek 5-10 yılda ?ok hızlı bir gelişme gösterecek. Türkiye bizim i?in benzersiz bir büyüme platformu oluşturacak ve tarım başta olmak üzere ana sigorta alanlarında üstleneceğimiz sorumlulukla referans bir sigorta şirketi olacağız" dedi.
Lemoux "Türkiye' pazarına sunduğu potansiyel a?ısından ?ok büyük bir önem veriyoruz. Grup yetkililerimiz Türkiye'ye yaptıkları ziyaretlerle Türkiye'nin önemini her defasında daha iyi görüyorlar" diye konuştu.
Güven Sigorta'nın Groupama tarafından satın alınması süreciyle bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısına Groupama Uluslararası Genel Müdürü Jean Fran?ois Lemoux, Başak Groupama Investment Bosphorus Holding A.Ş. Genel Müdürü Jean Ren? de Charette ve Başak Groupama Sigorta A.Ş. Genel Müdürü Alain Baudry ile Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Bedrettin Yıldırım katıldı.
"GELECEK HAFTA PARA KASADA OLUR"
Lemoux,Güven Sigorta'nın satın alma anlaşmasının son aşamaya geldiğini ve gelecek hafta i?inde Hazine nezdindeki işlemlerin tamamlanacağını ve paranın Tarım Kredi Kooperatifleri Birliği kasasına gireceğini a?ıkladı.
Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Bedrettin Yıldırım da, " Güven Sigorta i?in ü? potansiyel alıcı vardı. 200 milyon YTL teklifle başlayan ve uzun pazarlıklar sonucunda en iyi teklifi bize sunan Groupama'ya 350 milyon YTL bedelle bu satışın yapılmasına karar verdik" dedi.
Jean Fran?ois Lemoux, kriz koşulları i?inde bu satın alma gündeme gelmiş olması halinde bile Güven Sigorta'yı alma kararlılığını sürdüreceklerini kaydederek " Bugün kriz ortamında satın alır mıydınız diye sorarsanız yanıtım evet olacak. Biz 100 yılı aşan bir grup olarak kısa vadeli değil, uzun vadeli bir vizyonla hareket ediyoruz. Ancak 350 milyon YTL teklif eder miydik onu bilemem" diye konuştu.
"PAZAR PAYI TARIMDA Y?ZDE 50'YE ÇIKACAK"
Güven Sigorta'nın alımıyla Groupama'nın Türkiye'deki rekabet?i konumunun gü?lendiğini ifade eden Jean Fran?ois Lemoux, "Bu satın almayla birlikte hayat dışındaki yerimiz sekizincilikten beşinciliğe ve yüzde 7.5'lik bir pazar payına yükselecek. Hayat branşında ise ikinciliğe ve yüzde 16.8'lik bir pazar payına ?ıkacağız.Tarım sigortalarında ise zaten birincilik olan konumumuz ?ok daha gü?lenerek yüzde 50'lik pazar payını yakalamış olacağız" dedi.
14.9 MİLYAR EURO CİRO
Groupama Uluslararası Genel Müdürü Jean Fran?ois Lemoux konuşmasında, uluslararası operasyonlarla ilgili bilgi verirken şunları söyledi:
"Groupama olarak 14,9 milyar euro ciro ve 938 milyon euro net k?r ile sigorta sektöründe sürekli ve k?rlı bir büyüme i?indeyiz. Dünya ?apında yaklaşık 11 milyon müşterimize 37 bin 500 ?alışanımızla hizmet veriyoruz. Son 5 yıl i?inde net k?rımız yüzde 16,4 büyüme göstererek, 2003 yılında 268 milyon euro'dan 2007 yılsonu itibariyle 938 milyon euro'ya yükselmiştir. Aynı şekilde grubun özsermayesi de yüzde 274 büyüyerek, 2003 yılında 4 milyar euro'dan 2007 yıl sonunda 8.5 milyar euro'ya ?ıkmıştır."
"KRİZDE HİSSE SENEDİ VARLIKLARIMIZ ERİDİ"
Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Jean Fran?ois Lemoux, krizin etkileriyle ilgili bir soruya şöyle cevap verdi:
"Kriz koşullarında bankalar kadar etkilenmesek de aktiflerimizdeki varlıklar nedeniyle belirli bir etki oldu. Bu tüm sigorta şirketleri i?in ge?erli. Portföyümüzdeki hisse senetlerinin değerleri eridi. Ancak bu varlıklar aktiflerimizin yüzde 10 gibi kü?ük bir kısmını oluşturuyor. Sigorta şirketleri iyi yönetildiği sürece krizden fazla etkilenmezler. AIG gibi sigorta şirketleri doğrudan sigortacılık faaliyetlerinden dolayı değil, spekülatif mali operasyonlarından dolayı zor duruma düştüler"
"EKONOMİK YAVAŞLAMA SİGORTAYI DA ETKİLER"
Ekonomik büyümedeki yavaşlamanın Batı Avrupa'da kendini hissettirdiğini ve bunun sigorta sektörüne de yansıyacağını belirten Lemoux şöyle dedi:
"Türkiye'nin ekonomik büyümesinde de yavaşlama sinyalleri alıyoruz. Otomobil satışları düşüyor, fabrikalar daha az verimli ?alışıyor. Bu doğal olarak sigorta sektöründe de kü?ülmelere yol a?ıyor. Ancak belirsizlikler bazen sigorta sektörünün büyümesi i?in de fırsatlar yaratabiliyor. Yarın kaygısı arttığı i?in sigortacılık ürünleri kişiler i?in güvenceler getirebiliyor. Ben fazla karamsar değilim. Bankacılık sektörüne yönelik oluşan güven kaybının sigorta sektörüne yansımayacağını düşünüyorum."
"VAKIFBANK G?NEŞ SİGORTA'YI SATARSA D?Ş?N?R?Z"
Groupama'nın Güneş Sigorta'daki payının yüzde 36 olduğunu hatırlatan Lemoux, Vakıfbank'ın şirketi satışa sunması durumunda ilgileneceklerini belirterek, "Vakıfbank bu konuda bir uluslararası bankayı yetkilendirmiş durumda. Bizimle de görüşmeler oldu. Ancak kriz ortamında bu satış işleminin birazcık bekleme sürecine girdiğini ve askıya alındığını hissediyoruz. Ancak satış söz konusu olduğunda biz de alıcı taraflardan biriyiz doğal olarak" diye konuştu.
"G?VEN VE BAŞAK MARKALARI KORUNABİLİR, D?Ş?N?YORUZ"
Markaların korunmasıyla ilgili sorulara yönelik Lemoux şu a?ıklamayı yaptı:
"Türkiye'de Başak Sigorta ile Güven Sigorta gibi iki önemli marka değeri söz konusu. Pazar ger?eğine uygun bir marka stratejisi izliyoruz. Henüz hangi markaların korunacağı ya da Groupama'nın öne ?ıkıp ?ıkmayacağı konusunda bir karar vermiş değiliz. Gelecek yıl kesinleşir. Hala üzerinde ?alışıyoruz ve bu konu önemli. Hem Başak hem de Güven Sigorta i?in ?alışanların kalitesi ve dağıtım kanallarının gücü ?ok önemli bizim i?in. Bazı ülkelerde mevcut markalarla devam ettik, bazı satın almalarda ise Groupama ismi altında marka oluşturduk. Bu basit bir konu değil En iyi ?özümü bulacağımıza inanıyorum"