Türkiye ?ekici bir pazar

Güncelleme Tarihi:

Türkiye ekici bir pazar
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2008 07:53

Zurich Sigorta Genel Müdürü Ertuğrul Bul, "Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında ?ok büyük bir potansiyele sahip ?ekici bir pazar. Gelecek dönemler i?inde, Zurich Sigortanın, grup i?erisinde parlayacağından hi? şüphemiz yok" dedi.

Haberin Devamı

Ertuğrul Bul, bu yılın mart ayında uluslararası Zurich Finansal Hizmetler tarafından satın alınan TEB Sigorta A.Ş'nin, ismini resmen Zurich Sigorta olarak tescil ettirerek bir süre önce faaliyete başladığını hatırlattı.

Satın alımın tamamlanmasından sonra ağırlıklı olarak yeni markaya ge?iş sürecini yaşadıklarını ve bu sürecin hala devam ettiğini belirten Bul, Zurich Sigorta ismini müşterilerine ve paydaşlarına benimsetmenin, sigorta sektörü i?inde yeni ve güvenilir bir marka olarak ilerlemek i?in ?ok önem verdikleri bir nokta olduğunu vurguladı.

Yeni ürünleri, "büyük" bir grubun par?ası olarak müşterilerine sağladıkları avantajların ?eşitlenmesi ve hizmet kalitelerinin yükselmesine yönelik faaliyetlerinin devam ettiğini kaydeden Bul, acente ağlarını genişleterek daha ?ok dağıtım kanalına hizmet vermek üzere altyapılarını geliştirdiklerini anlattı.

Bul, Zurich Finansal Hizmetler Grubunun, 170 farklı ülkede, 60 bin ?alışanıyla hizmet veren, "dünyanın en büyük dördüncü sigorta grubu" olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Türkiye'deki gelişmekte olan sigorta sektörü, dünya ortalamalarının altında seyreden sigortalanma oranları ve gen? nüfus, Zurich Grubunun ülkemizde yatırım yapmasında önemli etkenlerdir diyebiliriz. Şirketimiz, Zurich Sigorta markası ile henüz 1,5 aydır hizmet ediyor. Sektör rakamları ile karşılaştırdığımızda pazarın ?ok üzerinde büyüme rakamları yakaladığımızı söyleyebiliriz. ?nümüzdeki dönemde de pazarın en az iki katı büyüme oranları yakalamayı hedefliyoruz. Türkiye, Zurich Grubunun diğer ülkeleri arasında gelişmekte olan, ?ok büyük bir potansiyele sahip ?ekici bir pazar. Gelecek dönemler i?inde, Zurich Sigortanın, grup i?erisinde parlayacağından hi? şüphemiz yok. Daha şimdiden iki uygulamamız Zurich Grubu i?erisinde Best Practice (en iyi uygulama) olarak se?ildi. Türk sigortacılık sektörü i?in öncü uygulamalar olan bu iki uygulamayı şimdi Zurich global i?erisinde başka ülkelerde nasıl uygulanabileceği konusunda ?alışıyoruz."

K?RESEL FİNANSAL KRİZ

Ertuğrul Bul, küresel ekonomik krizin Türkiye'yi de etkilediğini ifade ederek, ekonomik yavaşlamanın, üretimde daralma olarak özellikle sektörün yüzde 55'ini oluşturan motor branşını olumsuz etkilediğini belirterek, " Bununla birlikte, Türkiye'nin gen? ve dinamik nüfusunun, temel girdi fiyatlarında özellikle petrol fiyatlarında düşüş ve yöneticilerin kriz tecrübeleri nedenleriyle nispeten daha hafif hissedilecektir" dedi.

Şirketler i?in kriz ortamlarının tehditler kadar fırsatlar da sunduğunu belirten Bul, başarılı yönetimler ile sağlıklı bir ge?iş sağlanacağını düşündüğünü, ancak en önemli unsurun mali bünye sağlamlığı olduğunu vurguladı.

Zurich Sigorta olarak tanıtım faaliyetlerinin yoğun olduğu bu dönemde bir?ok acentelik başvurusu aldıklarını bildiren Bul, acente ağlarının genişliyor olmasının müşteri sayılarına da yansıdığını, bu yılın ilk 8 ayında müşterilerinin sayısının yüzde 24 arttığını, yakın gelecekte de bu rakamın ge?miş dönemlerle karşılaştırıldığında katlanarak yükseleceğine inandıklarını ifade etti.

Yenilik?i hizmetlerine her ge?en gün yenisini eklediklerini, önümüzdeki dönemde de Zurich'in dünya ?apında sunduğu hizmetleri, Türk tüketicisiyle buluşturmayı hedeflediklerini kaydeden Bul, "Zurich Grubunun bir par?ası olarak, dünya ?apında olduk?a geniş ürün yelpazesine sahip olan bir gücümüz var. Bu gücü, Türkiye'ye taşıyarak müşterilerimize en geniş ürün yelpazesi ile kaliteli hizmet vermek istiyoruz" diye konuştu.

Ge?tiğimiz günlerde "Trink Hasar" uygulamasını hayata ge?irdiklerini, yeni bir kasko ürünü üzerinde de ?alıştıklarını bildiren Bul, yeni modellemeyle sadece aracın özelliklerine göre değil, sürücüyü demografik özelliklerine göre fiyatlıyor olacaklarını anlattı.

Bul, kurumsal müşterileri i?in de yeni hizmetler ve daha gü?lü teminatlar vermeyi hedeflediklerini ifade ederek, "?zellikle kurumsal müşterilere dönük olarak, Türkiye'de sigorta sektöründe ?ok olmayan, ?ok az sayıda sigorta şirketinin sahip bulunduğu sigorta kapasitelerine sahip olduk. Mesela, yangın branşında 150 milyon avro olay başına sigorta yapabilecek durumdayız" şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!