Güncelleme Tarihi:
AŞAĞI Saksonya Türk Veli Dernekleri Federasyonu Başkanı Seyhan Öztürk, alınan kararla ilgili şunları söyledi: “Çocuklarımızın ana dillerini geliştirmeleri için Türkçe, okullarda nitelikli bir şekilde ders olarak okutulmalı ve bu dersleri verecek öğretmenler de asıl olarak yerelden atanmalı. Yerel öğretmenlerin yetişmediği yerlerde geçici olarak Türk konsolosluk öğretmenlerinden de yararlanılmalı. Okulların görevlerinden biri de çocuğun var olan yeteneklerini geliştirmektir. Bu konuda öğrenciye destek vererek, çocuğun doğuştan beraberinde getirdiği ana dil yeteneğini okul geliştirmekle yükümlüdür. Kaldı ki, 1977 yılında Avrupa Konseyinin ülkelere bu konuda yüklediği sorumluluklar var. BM Çocuk Komisyonu, İHK anadillerinin korunması, geliştirilmesi, yaşatılması yönünde destekler vermektedir. FöTEV Nds e.V. olarak daha önceleri de başta ASTÖB, UMUT, AS.ADD, DİTİB gibi derneklerle birlikte ‘Ana dil Çalışma Grubu’ oluşturmuş ve birçok çalıştay gerçekleştirmiştik. Bazı çalışmaları da yaşama geçirmiştik. İlk etapta bu grubu tekrar aktif hale getirmeyle yeni eğitim/öğretim yılında da çalışmalara başlayacağız.”
‘KENDİ ELİMİZLE...’
FöTEV Nds e.V. Eğitim Sözcüsü Taylan Orak ise şöyle konuştu: “Üzülerek gözlemlemekteyiz ki, bazı dernekler bünyelerinde pedogojik formasyonu almayan, öğretmen kimliği bulunmayan kişilerce Türkçe dersleri verdirmeye çalışmaktadır. Bu çalışmalar belli bir müfredata dayanmadan, uzman olmayan ve dersin gerektirdiği materyallerden yoksun bir ortamlarda ve hafta sonlarına sıkıştırılmış bir şekilde verdirileceği içindir ki, derslerin süreç içerisinde Türkçenin nitelikli bir şekilde öğrenilmesine engel olacaktır. Bu da Almanya’da Türkçenin yok olmasına yol açacaktır. Türkçe bir bilim dili, felsefe ve yazın dilidir. Bu da ancak okullarda verilen nitelikli derslerle sağlanır. Ne kadar iyi niyetlerle derneklerde Türkçe derslerini verdirmeye çalışırsak çalışalım, sonuçta kendi dilimizi kendi elimizle yok etmeye çalışmış olacağız. Bunun içindir ki, imkânlarımız dahilinde her birimiz Türkçe’nin gelişmesi için destekleme kursları (masallar, şarkı-türküler, skeçler, tekerlemelerle v.s.) verdirilmeli.