Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Köln kentinde dün açılan Uluslararası Mobilya Fuarı İMM 2010’a katılan Türk firmalarının yetkilileri krizi fırsata çevirmek istediklerini belirttiler. 24 Ocak tarihine kadar kapılarını ziyaretçilere açık tutacak olan İMM mobilya fuarına 49 ülkeden bin 47 firma katılırken Türkiye 22 firma ile temsil ediliyor. Geçen yıl ise fuara Türkiye'den 26 firma katılmıştı. 245 bin 500 metrekare alanda 16 pavyonda kurulan sektörünün en büyük fuarı olarak kabul edilen İMM 2009'da, 161 bin 700 metrekare alana kurulan 10 pavyonda koltuk takımından oturma gruplarına, yatak odasından çocuk odasına kadar birçok ürün sergileniyor. Fuarı bu yıl 100 binden fazla kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
YATSAN
Yatsan ihracat müdürü Timur Öztürk: “Firmamız İzmir’de yatak, uyku ürünleri, baza başlık gibi yatak odası için uyku ürünleri üretiyoruz. Üretimimizin yüzde 70’ini 25 ülkeye ihraç ediyoruz. Bu fuara son 5 yıldır katılıyoruz. Beklentilerimiz yeni bağlantılar kurmak, işlerimizi geliştirmek ve Türkiye’nin ihracat rakamlarını arttırmak. Geçmiş yıllarla bu günü karşılaştırırsak dünyadaki ekonomik şartlardan dolayı katılım düşüyor ancak biz hala umutluyuz. Ayrıca bu tür uluslararası fuarlara katılmak için vize konusunda bazı sorunlar yaşıyoruz. Vize almak için katı mülakatlardan geçiriliyoruz. Bu soruna çözüm bulunmasını istiyoruz.”
İPEK
İpek mobilya dış ticaret müdürü Serkan Oral: “Dünyadaki ekonomik krizle beraber Türkiye’deki mobilya ihtiyacı da ciddi oranda etkilendi. 2008 yılına göre yüzde 10’luk bir düşüş yaşadık. Şirketimizde bu bağlamda biraz düşüş yaşadı ancak şuan tekrar yükselişe geçti. İnşallah 2010’da biraz hareket ve gelecek yıl ise ciddi bir yükseliş bekliyoruz. Önümüzdeki yıllarda özellikle Kuzey Afrika ülkelerine ciddi yatırımlar yapmak istiyoruz. Şuan 27 ülkeye ihracat yapıyoruz, şuan için en önemli pazarımız Almanya. Almanya’daki en büyük zincir mağazalarla çalışıyoruz.”
ABC MOBİLYA
ABC mobilya dış ticaret müdürü Erdenay Duran: “Bu fuara ilk kez katılıyoruz. Ürünlerimiz kaliteye gerçekten çok önem verdiğimizi gösterir nitelikte. Fiyatlarımız da makul. Burada meihur halı firması ‘Lale’ ile de distribütörlük sözleşmesi yaptık. Almanya pazarında onlarla ortak çalışıyoruz. 20'den fazla ülkeye ihracatımız var ve bunu daha ileri taşımayı planlıyoruz. Fuarın son günleri daha çok hareket olacağını düşünüyoruz. Krizin etkisiyle tabi fuarlar eskisi gibi değil ama bu durgunluğu fırsata çevirmek istiyoruz. Köln’e gelmek ve bu fuara katılmak bizim için çok önemli ve gördüğüm kadarıyla çok başarılı bir organizasyon. Tanıtım için ciddi bir bütçe ayırdık, aslında krizin olması bize bazı fırsatlar da sunuyor. Birçok firma fuara katılmadığı için bu boşluğu doldurmak istiyoruz.”
DOĞTAŞ
Doğtaş Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Doğan: “Doğtaş olarak bu yıl 7. kez katılıyoruz. İlk gün olmasına rağmen standımıza olan ilgi ve alaka gayet güzel, memnunuz şu anda. Bence krizlerde fuarlara katılmamak yanlış bir strateji çünkü Avrupa’nın merkezi Almanya. Almanya mobilya konusunda kendini kanıtlamış ve tüm ülkeleri buraya çeker nitelikte. Biz bundan sonraki tüm fuarlara da katılacağız. Biz bu krizden firma olarak çok etkilenmedik. Gerek tasarladığımız yeni ürünler gerekse gençlere yönelik tasarımların olması, çok farklı ülkelere hitap edecek ürünlerin olması bu krizi hissetmememizi sağladı. Kriz olmasına rağmen Doğtaş olarak büyüdük. 2009’da ihracatımızı yüzde 20 arttırdık, bu yılda hedefimiz ihracatımızı yüzde 40 arttırmak ve büyümek. Bu fuarda iki tane yeni ürünümüzü de tanıtıyoruz. Birincisi dünyada ilk kez üretilen çocuklar için motorlu yatak odası ve dünya kupası için tasarladığımız şampiyon grubumuz var oda şu an çok ilgi görüyor.”