Güncelleme Tarihi:
KOT pantolon ve denim kumaş pazarının kalbi Berlin'de atıyor. Bu alanda dünyanın en önemli fuarları arasında sayılan Bread&Butter, Berlin'de ünlü markaların yanısıra, piyasaya girmeye çalışan küçük firmalara da fırsat sunuyor. Fuarda ürünlerini pazarlama fırsatı sunan Türk markaları ise fuardan memnun.
ÖNEMLİ FIRSAT
Bread&Butter fuarına katılan Türkiye'nin dünyaca ünlü kot markası Mavi Jeans, 2010 yılında Almanya pazarında yüzde 60'lık bir büyüme yakaladı. Mavi Jeans Avrupa organizatörü Dr. Emin Cezairli, ciro bazında ise Avrupa genelinde yüzde 50'lik artışla 2010 yılı kapadıklarını belirtirken, “Geçen yıl bir çok firmanın hayal bile edemeyeceği kadar büyüdük. Bu yıl ise bu büyüme oranlarımızı korumayı hedefliyoruz” dedi. Mavi Jeans'ın artık Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinde tanınan bir marka haline geldiğini kaydeden Cezairli, yeni müşteri kitlesine ulaşmak için Bread&Butter fuarının önemli bir fırsat sunduğunu kaydetti.
ALMANYA'DA YENİ MAĞAZALAR
Almanya'da 2010 yılında 800 satış noktasına ulaşan Mavi Jeans, 2011 yılında ise mağaza sayısını artırmayı hedefliyor. Şu anda sadece Berlin ve Frankfurt'ta mağazası bulunan Mavi Jeans, bu yıl içinde Almanya'da 3 şehirde de mağazalarıyla müşteriye birebir hitap etmeyi hedefliyor. Dr. Emin Cezairli, “Mavi Jeans'i Almanya'nın en önemli mağaza zincirlerinde bulmak mümkün. Ancak bunun dışında ilk olarak mart ayında Alman tekstil dünyasının merkezi olan Düsseldorf'ta bir mağaza açıyoruz. Bu yılın son çeyreğinde ise Hamburg ve Köln'de açacağımız mağazalarla müşteriye doğrudan hizmet vereceğiz” dedi.
5 YILDA MARKA OLDULAR
Öte yandan 2005 yılında Köln merkezli kurulan Fuga kısa bir süre içerisinde markalaşma yolunda önemli adımlar attı. Henüz genç bir firma olmasına rağmen, Bread&Butter fuarında dünyanın ünlü markalarıyla aynı salonda stand açan Fuga, Almanya'da 500 satış noktasında ürünlerini müşteriye ulaştırıyor. Yaklaşık iki yıl önce Tiger Hill adlı ikinci markalarıyla da farklı kesimlere hitap etmeye başlayan Fuga Genel Müdürü Malik Çardaklı, “2010 yılında markalaşma yolunda önemli gelişmeler kaydettik. Almanya'da 500 satış noktasının yanısıra, İtalya, Portekiz, Danimarka, İsveç ve Japonya'ya bile Fuga markasını ihraç etmeyi başardık. Bugün Bread&Butter fuarında dünyanın ünlü markalarıyla aynı salonda stand açabilmekten gurur duyuyoruz. 2011 yılında hedefimiz kaliteye yatırım yapmak olacak” dedi.