Güncelleme Tarihi:
108 ülkeden 7 bin 63 firmanın yeni ürünlerini tanıtma ve yeni iş bağlantıları kurma fırsatı bulduğu iki yılda bir düzenlenen ANUGA’da sağlıklı ürünler gözde.
TÜRKİYE İYİ YOLDA
İSTANBUL Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Dursun Topçu, Anuga’da temel gıda, içeçek, dondurulmuş gıda ve unlu mamüller olmak üzere dört ana bölümde stand kurduklarını söyledi. 1992 yılından beri milli katılımı gerçekleştirdiklerini belirten Topçu, şunları söyledi: “Sağlıklı, her geçen gün mükemmelleşen prezentasyon ve ambalaj şekliyle üyelerimizin ürünleri Avrupa şirketlerinin de marketlerinin de dikkatini çekmeye başladı. Türkiye, dünya gıda pazarında ciddi bir atılım gerçekleştirdi. Tarım arazilerinin endüstriyel işlenmesi ciddi boyutlara ulaştı. Doğal ürünlerde sertifika alan şirketlerimiz bu yolda da iyi yol aldı. Şirketlerimizin Avrupa pazarına girmeleri konusunda büyük destek sağlıyoruz.”
İLGİDEN MEMNUNUZ
FUARA 14 üye şirketle katılan Akdeniz Hububat İhracaatçılar Birliği, ulusal rekabet gücünü artırmak için büyük çaba harcıyor. Paris, Dubai ve Dünya Bakliyat Konfederasyonu kongeresinin ardından Anuga’ya katıldıklarını belirten birlik yetkilisi Okan Şenel, şöyle konuştu: “Ülkemizde bakliyatın yüzde 75’ini biz karşılıyoruz. Bakliyat, yağlı tohumlar ve mamuller konusunda Ekonomi Bakanlığı destekli üyelerimizin rekabet gücünü artırıcacak çalışmalar yapıyoruz. Ülkemiz ürünlerine gösterilen ilgi çok memnunuyet verici.”
REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK İSTİYORUZ
1992 yılından itibaren Anuga’ya katılan Baktat, Türk gıda sektörünün önde şirketlerinden biri. Kendi ürettiği ve Türk çiftçisinden aldığı ürünleri fabrikalarında hazırlayıp Avrupa pazarına veren Baktat, şimdi de tahinli ürünleriyle öne çıkıyor. Mannheim merkezli Baktat’ın, şeker içermeyen tahinli keçiboynuzu, dut pekmezi, hurma ve tahinli patlıcanı büyük ilgi görüyor. Mustafa Baklan, Türkiye vatandaşları, Türkiye’ye giden altı milyon Alman konuk ve aynı damak tadına sahip Akdeniz ülkeleri insanlarının beklediği ürünlere sahip olduklarını söyledi.
HER ÇEŞİT ÜRÜN MEVCUT
Ürünlerini büyük marketlere verdiklerini belirten Baklan, “Türk marketler başta buna tepki gösterdi. Ancak sonra Alman müşterileri arttıkça teşekkür etmeye başladılar. Bugün Türk marketlerin Alman müşteri oranı yüzde 50’ye ulaştı. Türk bakkalını Avrupa marketleri düzeyine getirmek, rekabet gücünü artırmak istiyoruz. Bugün her çeşit ürün mevcut. Ürünlerimiz, Avrupalıların talep ettiği şekilde, Türklerin de gönül rahatlığı ile tüketebilecekleri sağlıklı ürenlerdir” dedi.
Mahmut Köklü, Erkan Türkoğlu, Hüseyin Gönül, Ebru Apaydın, Ersin İlkaylı ve Anıl Seçkinok (soldan sağa).
BAKLİYATTA İDDİALIYIZ
‘ÇİFTÇİ’, ‘Danem’ ve ‘Yunus’ markalarını ‘Toprakla emeğin aşkı’ olarak tanıtan Yayla Bakliyat, Avrupa’da dağıtımın YB şireketi üzerinden yapıldığını duyurdu. Şirket yetkilisi Erkan Türkoğlu, “YB şirketi Avrupa’da satış stratejisini belirlediği gibi sipariş alıp pazarda talep edilen ürünleri de ihtiyaç duyanlara ulaştırıyor. Rusya ve Kanada’da şirketlerimiz var. Mersin ve Ankara’da ise iki paketleme fabrikamız mevcut. Bakliyat sektöründe iddialıyız” dedi.
ÇOCUKLARIN GÖZDESİ
35 yıldan beri Krefeld merkezli Yayla, et ve süt sektöründe söz sahibi. Şirket yetkilisi Batur Babacan, “Sağlıklı nesiller ancak sağlıklı gıda ile yetişebilir. Üretimimizi sosyal sorumluluk projesi olarak algılıyor ve ürün kalitesini çok yüksek düzeyde tutuyoruz” dedi. Çocuklar için hazırladıkları minik yoğurtların çok fazla ilgi gördüğünü belirten Babacan, “Onlar gözde. Hamburger türü dana etinden ürettiğimiz sucukburger ile krem yoğurt olarak bilinen yüzde beş yağlı çırpılmış yoğurt da yeni ürünlerimiz. Piyasada aranan, müşterilerimizin ısrarla istediği ürünlerimizin üretimi de sürüyor. Kaliteli ürünlerimizi çocuklarımız çok seviyor. Sağlık ve kalite ürünlerimizi ürünlerimizin iki önemli özelliğidir” diye konuştu.
KIRMA ZEYTİNLE ÖNDE
ANUGA’ya katılan ilk şirket oldukları belirtilen Sera, Nazilli ve Turgutlu’da iki fabrikasıyla hizmet veriyor. Sera markasıyla salça, gözleme, turşu gurubu, zeytin, hazır yemek, kuru meyve ürünlerini piyasaya sunan şirket, doğal koşullarda hazırlanan kırma zeytine odaklandığını duyurdu. Şirket yetkilisi Orhan Köserecep, şunları söyledi: “Kırma zeytin, etnik pazarda da büyük marketlerde de büyük ilgi görmeye başlayan yüzde yüz doğal işlemlerden sonra hazır hale gelen, yüzde yüz faydalı, lezzetli bir ürün. Salça ürünümüz yüzde yüz Türk salçası. En büyük hedefimiz ürünlerimizi zincir marketlerde sunabilmek. Şu an ürünlerimiz Almanya’da Real, Edeka ve Kaufland’da mevcut. Daha çok çeşidin girmesini istiyoruz. Türk marketlerin de profesyonelce yönetilmeleri için işi bilen geleceğe yönelik iş yapan arkadaşlarımıza servis, kalite, tadım, fiyat ve pazarlama desteği vereceğiz. Sera, Almanya’nın yanı sıra komşu ülkelerde de satılıyor. Hollanda ve Fransa’da yerel marketler zincirlerinde de varız.”