KREFELD
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2015 13:28
17 ülkeye 200 farklı gıda ürünü ulaştıran Yayla-Türk, Antalya’da Hollandalılar ile ortak kurduğu virüsten arındırılmış fidan üretim tesisi ile meyve yetiştiriciliğinde de iddialı bir yatırım yaptı.
Avrupa’daki gıda sektörünün en büyüklerinden biri olan Yayla-Türk şirketi, kurulduğu günden bu yana ürün çeşitliliğini artırıyor.
1979 yılında kurulan ve başlangıçta sadece 5 ürün çeşidi bulunan Yayla-Türk, bugün 200’e yakın ürüne sahip. Bayi sistemini getiren ilk marka olarak Almanya’dan Hollanda’ya, Fransa’dan İngiltere’ye kadar 12 ülkede tüketiciye kendi satış noktaları aracılığıyla ulaşan Yayla-Türk, Avrupa’nın yanı sıra Avustralya, Azerbaycan, Irak, Amerika ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne de satış yapıyor.
HELAL KESİM ET 1991 yılında şirketi devralan Zekeriya Yasemin, Türk damak tadına uygun yeni ürünleri hızla portföyüne katarak, sadece bölge çapında faaliyet gösteren firmayı hızla geliştirdi.
Yasemin’in yönetiminde konseptini tamamen değiştiren, hijyene ve sağlığa büyük önem veren Yayla-Türk, kalite sertifikalarına sahip bir kuruluş haline geldi.
Bu başarının tesadüf olmadığını, sürekli gözden geçirdikleri ilke ve değerlerinin bir sonucu olduğunu belirten Zekeriya Yasemin, gündemi ve trendleri takip edip, titiz analizlerden geçirerek, ürünlerini tüketiciye taze bir şekilde ulaştırdıklarını söyledi. Ürünlerinde kullandıkları etlerin kesinlikle helal kesim olduğunu vurgulayan Yasemin, Yayla’nın sahip olduğu Euro Helal, IFS, Hccp, ISO 901 gibi sertifikaların da üretimde gösterdikleri titizlik ve tüketiciye saygının bir göstergesi olduğunu söyledi.
SON TEKNOLOJİYE SAHİP MAKİNELER
Yayla-Türk Genel Müdürü Ethem Çolakoğlu ise üretimlerinde son teknolojiye sahip makineler kullandıklarını söyledi. Süt ve et ürünlerinin yanı sıra yenilikçi yaklaşım ile aşureden pekmezli yoğurda, acılı ezmeden naneli ayran ve hazır böreğe kadar bir çok çeşidi tüketicinin damak tadına sunduklarını belirten Çolakoğlu, “Küçük aileler, yalnız yaşayanlar ve öğrencileri de göz önüne alarak, düşük gramajlı ambalajlar geliştirdik” dedi.
ÜRÜN ÇEŞİTLERİ
Çolakoğlu, süt ürünlerinde yoğurttan beyaz peynire, kaşar peynirinden ayran ve kaymağa kadar çeşitli ürünler sunan Yayla-Türk’ün, beyaz ette sosis, sucuk, salam, ciğer ezmesi, pastırma, kırmızı ette yine sosis, salam, sucuk, pastırma ve kavurma çeşitlerine sahip olduğunu söyledi. Yayla’nın ürünleri arasında yufkalar, börekler, dürümler, tatlılardan oluşan unlu mamüllerin yanı sıra tereyağından margarine, ezmeden domates salçasına, acukadan çemene, pekmezden sos çeşitlerine ve bakliyata kadar geniş bir yelpaze bulunuyor.
MESLEK EĞİTİMİ
Krefeld’deki merkezlerinde 50 kişiye iş imkanı sunduklarını belirten Yayla-Türk Genel Müdürü Ethem Çolakoğlu, gençlerin meslek eğitimine de büyük önem verdiklerini dile getirdi. Bugüne kadar 20 öğrenciye meslek eğitimi verdiklerini ve bunların büyük bölümünün firmada kaldığını söyleyen Çolakoğlu, 2 öğrencinin eğitimlerinin de sürdüğünü kaydetti. Yayla-Türk firmasında, Toptan ve Dış Ticaret Uzmanlığı, Dijital ve Yazılı Medya Tasarımcılığı, Büro Memurluğu ve Ofis İçi İletişim Asistanlığı branşlarında meslek eğitimi veriliyor.
VİRÜSTEN ARINMIŞ FİDANCILIK
Yayla-Türk’ün sahibi Zekeriya Yasemin, Türkiye’de de önemli yatırımlara imza attı. Antalya’daki hindi üretim çiftliği ve İstanbul’daki et işleme tesislerinden sonra Antalya Elmalı’da, Hollandalı Janssen BV firması ile birlikte Türkiye’nin en büyük yerli-yabancı sermayeli ‘Fidan Üretim Projesi’ni hayata geçirdi. Yasemin, gurur duydukları bu proje sayesinde virüsten tamamen arınmış fidanlar elde ettiklerini anlattı.
1000 dönüm arazide Türk-Hollanda ortak yatırımıyla, ‘Yayla Filiz’ firmasını kuran Zekeriya Yasemin, bu firmanın, toprağı meyveyle süslemeyi, yüksek teknoloji ve zirai araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla üreticinin verimini desteklemeyi ve böylece gelecek nesillere de güçlü ve zengin bir yaşam sunmayı amaçladığını söyledi.
FİDAN DİKİM HİZMETİYayla Filiz ekibi, gelişen teknolojileri kullanarak, dünya çapında virüsten ari, tam bodur, yarı bodur, meyve, anaç, kalem ve fidan üretiyor. Bütün anaç ve fidanların virüsten ari olduğunu ve bunun NAKTUINBOUW (Hollanda Fidancılık Kontrol Merkezi) tarafından belgelendiğini belirten Yayla Filiz yöneticileri, talep doğrultusunda fidan dikim hizmeti verdiklerini, özel olarak bahçe projelendirip, anahtar teslimi uygulama yaptıklarını vurguladılar.
Yayla Filiz, bunları sadece Türkiye’de değil dünya pazarlarında da tarım işletmelerine ulaştırıyor. Bu esnada tüm bilgi ve tecrübesini de üreticilerle paylaşarak, zirai gelişime bilgi birikimi de aktarıyor. Ayrıca kaliteli ve bilinçli meyve üretiminin yapılmasını destekleyerek, Türkiye’nin dünya meyve pazarlarındaki etkin konumunu üst basamaklara taşıyarak, liderliğe oynamasına katkı sağlamayı hedefliyor.