Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'nın Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti'ne bağlı Balve kasabasında kalorifer ve sıhhi tesisat firması sahibi Franz-Walter Platte (66), tam bir motosiklet tutkunu.
Platte, kısa bir süre önce 45 bin kilometre uzunluğunda dünya turuna çıktı. Türkiye üzerinden İran'a kadar problemsiz bir yolculuk yaptı. Daha sonra motosikleti bozularak turu yarıda kesmek zorunda kalan Platte, Türk gümrüğünde yaşadığı zorluğu unutamadığını söyledi.
1999'da yaptığı dünya turunu tekrarlamak amacıyla 30 yaşındaki Honda cx500 marka motorunun bakımını yaptırdıktan sonra dünya turuna çıkan Alman Platte, İtalya ve Yunanistan üzerinden Türkiye'ye giriş yaptığını belirterek yaşadıklarını şöyle anlattı:
"Çanakkale üzerinden Kayseri'ye, oradan da Peribacaları diyarına geçtim. İran üzerinden Hindistan'a geçip tüm uzak doğuyu gezmek istiyordum. Doğubeyazıt gümrüğünden İran'a geçtim. Orta İran'daki Yazd şehrinde motosikletim arıza yaptı. Motoru komple açıp tamir etmek istedim. Ancak arızayı bulamadım. Dünya turumu bu şekilde tamamlamam mümkün değildi. Motosikletimi İran'daki gümrüğe bırakıp Almanya'ya dönmek istedim. Ancak İran'dan geçebilmek için Almanya'da 3 bin Euro teminat yatırmıştım. Bu yüzden motosikletimi mecburen İran dışına yani Türkiye'ye çıkarmam gerekiyordu. Motosikletteki direksiyon, koltuk, tekerlek, yakıt deposu ve motor iskeletinin haricindeki tüm parçaları İran'da bıraktım. Şase numarası olan motor iskeleti ile bir kamyonet kiraladım ve 1600 km yol katederek tekrar Doğubeyazıt gümrüğüne geri geldim. Motosikleti gümrüğe bırakarak Almanya'ya geri dönmek istediğimi açıkladım. Bunu Diyarbakır Bölge Gümrüğü'nde yapılabileceğimi söylediler.“
Yine de Türkiye'yi seviyorum
Bunun üzerine gittiği Diyarbakır Bölge Gümrüğü'nde tam bir bürokrasi işkencesi yaşadığını ifade eden Alman motosikletçi Platte,
"Motor üç gün Doğubeyazıt gümrüğünde kaldıktan sonra yeniden bir kamyonet kiralayıp motoru Diyarbakır'a getirdim. Gümrükte durumumu anlattım. Bana motosikleti bu haliyle kabul edemeyeceklerini, motor parçalandığı için bilirkişi raporu yazılması gerektiğini söylediler. Ben sonuçta motosikleti hurda olarak gümrüğe bağışlamak istediğimi söyledim. Ama kabul etmediler. Diyarbakır'da Türkiye Makine Mühendisleri Odası'ndan (TMMOB) 200 Euro karşılığında (308 TL) bilirkişi gelip motoru inceledi. Ayrıca bilirkişinin gümrüğe gelmesi için 50 Euro'da taksi parası aldılar. 10 dakika süren işlem sonunda üç cümlelik bir rapor düzenledi. Bilirkişinin verdiği raporla motosikleti Diyarbakır gümrüğüne hurda olarak bıraktım. İstanbul üzerinden Almanya'ya döndüm. Türkiye'de hurda belgesi vermedikleri için Almanya'da İran için yatırdığım üç bin Euroluk teminatı geri alamadım. Hala bu işlemlerle uğraşıyorum. Türkiye beni müthiş etkiledi. Çok büyük bir gelişme göstermiş. İnsanlar harika. Türkiye'de çok güzel dostluklar kurdum. Ama bürokrasi beni çok yordu. Eşim karşı çıkıyor ancak ilk fırsatta yine motosiklet ile Türkiye üzerinden dünya turuna çıkarak rüyamı tamamlayacağım. Yaşadığım bürokrasi Türkiye hakkındaki olumlu düşüncelerimi değiştiremez“ dedi.