Güncelleme Tarihi:
50 ülkeden 150 katılımcı şirketin yer aldığı fuarda Türkiye, Frankfurt Kültür Ataşeliği’nin düzenlediği 100 metrekarelik bir ulusal standta 5 şirket ile temsil ediliyor.
Frankfurt Kültür Ataşesi Osman Şahin, turizmi haziran-eylül ayları arası ve deniz, güneş, kum algısından çıkarıp oniki ay sürecek kaplıcalar, sağlık, dağ, kültür, karavan ile gezi ve bisiklet turları gibi farklı alanların da kapsamasını istediklerini söyledi.
2012 Ocak-Eylül döneminde Almanya’dan Türkiye’yi ziyaret eden konuk sayısının 4 milyon 200 binden 5 milyon sınırına dayandığını kaydeden Şahin,
“Bu yüzde beşlik artış ivmesini sürdürmek, 2023 hedefimize adım adım ulaşmak istiyoruz. Artık tanıtımlarımızda da ülkemizin bütün güzelliklerine yer veriyoruz. Tanıtımlarımızda örneğin müzik festivalimiz, nargilemiz, her yöreden, her bölgeden ikramlarımız, sunumlarımız olacak. Sağlık, dağ ve kültür turizmi her geçen gün daha çok önem kazanıyor. Sayın Bakanımız ve Başbakanımızdan da bu yönde, ‘ülkemize herkesi davet edeceksiniz’ içerikli talimat aldık. Bu yöndeki çalışmalara büyük çaba gösteriyoruz” dedi.
Türkiye standında Türk Hava Yolları’nın yanı sıra Ordu Belediyesi, Zürih merkezli Bentour turizm şirketi, mavi turları öne çıkaran Bulut Yachting şirketi de yer aldı.
Frankfurt Kültür Ataşesi Osman Şahin, tanıtımlarda ülkenin bütün güzelliklerini öne çıkarmaya başladıklarını söyledi.
Türk Hava Yolları Frankfurt satış ve trafik memuru Serkan Karslı, “Şirketimizin Avrupa’nın en iyi uçak şirketi seçilmesi ülkemize prestij sağladığı gibi yaptığımız kaliteli ve iyi servis ile ürünlerimiz de ülkemizin tanıtımına katkıda bulunuyor. Geçtiğimiz yıl, 38 milyon yolcumuza fındığımızı tanıttık. Önümüzdeki yıl Malatya kayısısını tanıtmayı planlıyoruz“ dedi.