Tüketicinin sabit ücret isyanı

Güncelleme Tarihi:

Tüketicinin sabit ücret isyanı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2008 08:37

Kredi kartları sabit ödeme ücretlerine, Türk Telekom'un sabit ücretlerinin eklenlenmesiyle tüketici isyan etti.

Haberin Devamı

Tüketicilerin yıllarca şikayet sıralamasında birinci sırada yer alan "kapıdan satışlar", ge?en yıl şampiyonluğunu kredi kartlarına kaptırdı.

Tüketici Dernekleri Federasyonu (T?DEF) Genel Başkanı Ali Çetin, tüketicinin her ge?en gün bilin?lendiğini, Tüketicinin Korunması Kanunu'nun sağladığı haklardan yararlanmayı öğrendiğini söyledi.

Çetin, tüketicilerin ge?mişte hak arama konusunda ?ok isteksiz davrandıklarını anımsatarak, tüketicilerin hakkını savunma konusunda eskiye oranla daha aktif olduğunu ve hakem heyetlerine başvuruların artığını belirtti.

Tüketicilerin, yaklaşık 7 yıl önce yaşanan ekonomik krizin ardından haklarını aramaya, savunmaya başladıklarını ve tüketici birliklerinin harekete ge?tiğini ifade eden Çetin, şöyle konuştu:
"Eskiden tüketici hakları diye bir olgu bilinmiyordu. Tüketicilerin korunmasına yönelik kanunlar ?ıktık?a insanlar daha kolay hak aramaya başladı. Sivil toplum kuruluşları ve tüketici örgütleri sayesinde vatandaşlarımız tüketici hakları konusunda bilin?lenmeye başladı. Zaman i?inde tüketiciler haklarını öğrendik?e ve hak aramada sonu? aldık?a, daha ?ok hak aramaya başladı. Bu da Türk halkının tüketici olarak hak arama konusunda bilin?lendiğini gösteriyor. Şimdi ise il ve il?elerdeki hakem heyetleri mahkeme gibi ?alışmaya başladı."

Çetin, tüketicilerin hak arama konusunda ilerleme kaydetmelerine rağmen, işin takibi konusunda biraz gevşek olmaları nedeniyle gelinen seviyenin yeterli olmadığını vurgulayarak, tüketicilerin kendi sorunlarını ?özmede daha aktif bir rol almalarını beklediklerini, gelecekte bunun da ger?ekleşeceğine inandıklarını dile getirdi.

T?KETİCİ, KREDİ KARTI YILLIK ?CRETİNDEN ŞİKAYETÇİ

Tüketicinin ayakkabıdan giyim eşyasına ve dayanıklı tüketim malzemelerine kadar her konuda hakkını aramaya başladığına dikkati ?eken Çetin, şunları kaydetti:
"Tüketiciler, ge?en yıl en ?ok kredi kartlarından alınan yıllık ücretler konusunda şikayet?i oldu. Bu sene, kredi kartları sabit ödeme ücretlerine, Türk Telekom tarafından alınan sabit ücretler eklendi. ?zellikle kamu ya da kamu kaynaklı tekel olan kurumların, sabit ücret adı altında herhangi bir hizmet vermeden aldıkları kazan?lar, tüketicileri en ?ok rahatsız eden şeyler. Çünkü bu kazan?lar, ?ok ciddi boyutlara varıyor."

Çetin, ikinci sıradaki şikayet konusunun kapıdan satışlar olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti:
"Kentlerde azalmakla birlikte özellikle kırsal kesimlerde kapıdan satış adı altındaki dolandırıcılık sürüyor. Tüketicileri rahatsız eden bir diğer konu ise yerel yönetimlerin sunduğu ve temel gereksinim olan elektrik, su, doğal gaz gibi şeylerdeki katma değer, vergi oranlarının yüksekliğidir. Başka konularda da haklarını arayan tüketicilerimiz, en ?ok bu konulardaki şikayetlerini bize iletiyorlar."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!