Tüketicinin etiket bilinci öl?ülecek

Güncelleme Tarihi:

Tüketicinin etiket bilinci ölülecek
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2008 09:29

Türkiye'de gıdaların üretimi, tüketimi, pazarlanması ve denetimine ilişkin "gıda kodeksi" mevzuatını oluşturan Ulusal Gıda Kodeksi Komisyonu (UGKK), tüketicinin 'etiket bilincini' öl?mek amacıyla bir araştırma başlattı.

Haberin Devamı

Aynı zamanda UGKK üyesi olan Hacettepe ?niversitesi (H?) Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Tanju Besler tarafından yürütülen araştırma, Nisan ayında sonu?landırılacak.

Araştırmanın sonu?larına göre, gerektiğinde gıdaların etiketlenmesine ilişkin mevzuatta değişiklik yapılacak.
Prof. Tanju Besler, komisyonun sorumlulukları arasında tüketicinin bilin?lendirilmesi de olduğuna işaret ederek, araştırmayla "tüketicinin etiket konusundaki duyarlılığının" öl?üleceğini söyledi.

Tüketicinin gıda ambalajı ve etiketlerinde, genellikle sadece son tüketim tarihine bakıldığını, bunun yetersiz olduğunu kaydeden Prof. Besler, şöyle devam etti:
"Araştırma kapsamında, Türkiye genelini temsil edebilecek, 18-40 yaş arasındaki 1500 deneğin gıda etiketi ile ilgili tutumlarına bakılacak. Tüketici gıda etiketinden ne anlıyor, ne görmek istiyor, sorgulanacak. Genellikle şimdiye kadar yapılan ?alışmalar, tüketicinin sadece son tüketim tarihine baktığını gösteriyor. Oysa etiket üzerindeki bilgiler ?ok önemli. ?ncelikle gıda ambalajının sağlıklı olması, yırtık veya delinmiş olmamazı lazım. Ambalajın üzerinde, mutlaka Tarım ve Köyişleri Bakanlığının üretim izin numarasının bulunması gerekiyor."

Etiketteki ürün i?eriğine ilişkin bilgilere de dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayan Prof. Besler, halen etiketlerde, üründeki yağ, protein oranlarına yer verildiğini, dünyada ve özellikle Avrupa da ise "paketteki ürünün tüketilmesi halinde tüketicinin günlük yağ, proetin, vitamin, kalsiyum ve benzeri ihtiyacının ne kadarını karşıladığının" etikette yer almasının tartışıldığını anlattı.

Prof. Besler, Türkiye Gıda Dernekleri Federasyonu (TGDF) tarafından da desteklenen araştırma sonu?larına göre, gerektiğinde gıda etiketleme mevzuatının yeniden düzenlenebileceğini kaydetti.

Gıda etiketleri konusunda genellikle nihai tüketicinin değil, tüketici derneklerinin şikayette bulunduğuna da işaret eden Prof. Besler, bu konuda tüketicinin bilin?lendirilmesinin de UGKK'nın sorumlulukları arasında olduğunu kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!