Güncelleme Tarihi:
Hartung,"İnsanlar grevin ikinci gününde işlerine yetişmek için daha erken saatlerde yollara düştüler. Bazıları ise iş yerlerinden izin alarak tatil yaptılar. Trafik ilk günkü kadar yoğun olmadı." dedi.
Öte yandan Forsa isimli ber araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre Alman halkının yüzde altmışının makinistlerin grevini destekledikleri ortaya çıktı.
Almanya'da yüzde 31 civarında zam talep eden makinistlerin greve gitmesi hayatı felç etti. Almanya'daki makinistlerin başlattığı grevin Alman Demir Yolları'nın tarihinde en geniş kapsamlı grev olduğu belirtildi. Grev nedeniyle şehirlerarası trenlerin üçte ikisi, batıdaki banliyö trenlerinin yarısı, doğuda ise yüzde 85'i çalışmadı. Grev nedeniyle binlerce kişi işine geç kaldı.
Grevin
Önceki gün de yük treni makinistlerinin grevi dolayısıyla Hamburg limanında da çalışmalar büyük ölçüde aksadı. Alman Makinistler Sendikası(GDL) Başkanı Manfred Schell, grevlerin haklarını alıncıya kadar sürebileceğini belirtip, Alman Devlet Demir Yolları (DB) yönetimine en geç pazartesi gününe kadar yeniden müzakere masasına oturma çağrısında bulundu. GDL, makinistler için toplu sözleşme hazırlanması ve ücretlerin yüzde 31'e varan oranda artırılması talebini yineledi.
FRANSA'da yeni emeklilik reformu yasasını protesto için, Demiryollari (SNCF), Metro, Gaz (GDF) ve Elektrik (EDF) işletmelerin çalışanlarının başlattıkları grev dün de sürdü. Başta Paris ve Lyon olmak üzere bir çok kentte her dört tren ve metro seferinden sadece biri yapılabildi. Bundan dolayı binlerce insan sabah işe geç kalırken belediyelerin sunduğu kiralık bisikletlere yoğun ilgi yaşandı.
Üniversite ögrencileri, greve destek vermek için bazı kentlerde rayların üzerinde oturma eylemleri yaptılar. Verilen bilgiye göre sendika ile görüşmeler sürüyor. Grevlerin bugün de sürmesi bekleniyor. Yeni emeklilik reformunda 42 yıl prim ödenmesine itiraz eden ve kendilerine özel reform isteyen demiryolları çalışanları 37 yıl olmasini ve emeklilik yaşının makinistler için 50ye indirilmesini istiyor.