Güncelleme Tarihi:
İ?inde 234 yolcu ve 9 personeliyle Haydarpaşa Garı'ndan ?ıkan ve 'hızlı trenin öncüsü' olarak kabul edilen hızlandırılmış Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı tren, 22 Temmuz 2004 tarihinde saat 19.45'te Pamukova'nın Mekece Köyü yakınlarında raydan ?ıkmış ve 41 kişi yaşamını yitirmişti. Ankara- İstanbul arasındaki hızlandırılmış tren seferlerini kazadan 45 gün önce beraber başlatan Başbakan Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Yıldırım hemen olay yerine giderek inceleme yaparken, kazanın şoku atlatıldıktan sonra karşılıklı su?lamalarda bulunulmuştu.
Kazadın ardından ge?en 3.5 yıllık süre i?inde Adapazarı 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde bununla birlikte 23 kez duruşmaya ?ıkılmış, bilirkisi heyetleri 80 kilometre hızla gitmeleri gerekirken 132 kilometre hız yaptığı ileri sürülen makinistlere 8'de 4, yol tamiratlarını yapmayan ve sinyalizasyon hatası yaptığı ileri sürülen TCDD yönetimine de 8'de 4 kusur bulmuş, ancak bu kusurlar daha sonra defalarca oluşturulan bilirkişi raporlarında ayrı değerlerde gösterilmişti.
Son olarak Kütahya'da meydana gelen kazayla ilgili soruşturma sürerken, hızlandırılmış tren kazası ile ilgili dava da bugün sonu?lanmış oldu.
Adapazarı 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki duruşmaya, daha önce bir süre tutuklu kaldıktan sonra tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılan makinistler Recep Sönmez ve Fikret Karabulut, avukatları, TCDD avukatları hazır bulundu. Daha önce tüm davalara katılan ve kazada ölenler arasında bulunan İrem Candan'ın babası Alaattin Candan da her zamanki gibi bu duruşmada da müdahil olarak hazır bulundu.
Mahkeme heyeti, saat 12.00 sıralarında sona eren davanın karar öncesinde yaklaşık 15 dakika ara verdi. Daha sonra a?ıklanan kararda, makinistlerden Recep Sönmez 1 yıl 3 ay hapis ve 733 YTL para cezasına, kaza sırasında treni kullandığı belirtilen diğer makinist Fikret Sönmez ise 2 yıl 6 ay hapis ve 1100 YTL para cezasına ?arptırıldı. Tren Şefi Köksal Coşkun'un ise beraatine karar verildi.