Güncelleme Tarihi:
Topçu THY 2014 bilançosunu açıkladığı toplantıda 2015’te 3.7 milyar dolar yatırım yapmayı planladıklarını dile getirerek uçak sayılarının da 300’e ulaşmasını öngördüklerini kaydetti. 2015 bütçesine 293 toplam uçak hedefi koyduklarını ancak fırsat çıkınca 7 uçağı daha filolarına kattıklarını söyleyen Topçu Ordu-Giresun, Hakkari, San Fransisco, Abuja, Luanda, Bari, Taipei, Porto ve Manila’ya 2015 yılında uçmaya başlayacaklarını açıkladı.
Topçu, 2014’te toplam varlıklarının 13.7 milyar dolara ulaştığını ve piyasa değerinin 6 milyar dolara yaklaştığını kaydederek esas faaliyet kârlarının da yüzde 3 artışla 657 milyon dolar olduğunu kaydetti. Net kârlarının ise yüzde 237 artışla 845 milyon dolara ulaştığını belirten Topçu bunun nedenini ise Euro ve yendeki dolar karşısındaki değer kaybının THY’nin borçlarının karşılığını azalttığını ve bunun kâra yansıdığını vurguladı.
İştirakleriyle kombine grup cirosunun 16.8 milyar dolara ulaştığını kaydeden Topçu 43 bin olan personel sayısını 48 bine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. THY’nin uçak finansmanı modelini çeşitlendirmek istediğini ve bono çalışmalarının son aşamaya geldiğini açıklayan Topçu şöyle konuştu:
“İlk 6 ayda bono planını gerçekleştireceğiz.” THY CFO Coşkun Kılıç da THY’nin yurtdışı bono ihracınının likidite açısından minimum 500 milyon dolar olması gerektiğini ama 2-3 milyar dolara kadar çıkabileceklerini belirtti. Kılıç bono ihracının 14 yıla kadar vadeli olabileceğini ve sadece yeni uçakları değil eski uçakların da finansmanını kapsayacağını kaydetti.
4 GÜNLÜK KAR ZARARI 26 MİLYON EURO
THY Yönetim Kurulu Başkanı Topçu 17-20 Şubat tarihlerinde hava şartlarından dolayı THY’nin 1195 tek koridorlu, 73 çift koridorlu uçak olmak üzere toplam 1268 uçuşu iptal ettiklerini açıklayarak şöyle konuştu:
“Yurtdışından gelen 56 uçak da başka havaalanlarına yönlendirildi. 90 bin kişiye havaalanında ikram hizmeti verilirkenh, 8 bin yolcu otellerde ağırlandı. Tüm bu iptallerin bize maliyeti 25 milyon 961 bin 790 Euro oldu.” Topçu sadece hava şartlarının değil Atatürk Havalimanı’ndaki sıkışıklıktan dolayı da THY’nin her yıl 200 milyon doların üzerinde kaybı olduğunu da vurgulayarak bir an önce üçüncü havalimanının bitmesini beklediklerini kaydetti.