Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük tur operatörlerinden olan Thomas Cook, 200'ncü kuruluş yıldönümü dolayısıyla 2 bin 500 acentesini, Antalya'da ağırlama kararı aldı. İki grup halinde Türkiye'ye gelecek olan acentelerin ilk grubu, kente bugün geldi. Firma, Antalya Valisi Alaaddin Yüksel, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Ahmet Barut, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği Başkanı Sururi Çorabatır ve Thomas Cook'un incoming partneri olan Diana Tur'un Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Tonbul'un da katıldığı Belek Xanadu Otel'deki bir toplantıyla i?inde bulunulan durum ve hedeflerle ilgili acenteler ve turizm temsilcilerini bilgilendirdi.
'T?RKİYE, A?VRUPA'NIN TERCİHİDİR'
Şirketin CEO'su Manny Fontela Novoa ekonomik kriz ile birlikte firmanın merkezi olan İngiltere'de de ciddi sıkıntılar yaşandığını dile getirdi. ?lkedeki 4'üncü büyük havayolunun iflas ettiğini, kruvaziyer seferlerin gündemden düşmek üzere olduğunu, firmaların tarifeli u?ak seferinden vazge?tiğini belirten Fontela Novoa, 21 farklı pazar ve 2000 destinasyonda 28 bin ?alışan ile birlikte alternatif se?enekler sunarak bu olumsuzluklardan şirket olarak asgari düzeyde etkilenmeyi başardıklarını söyledi.
Türkiye'nin Avrupa'daki tüm ülkelerin tercihi olduğunu söyleyen Thomas Cook CEO'su, tüm ülkelerde pazar daralması görülürken Türkiye'ye yönelik artışın söz konusu olduğunu vurguladı. Meksika ve İspanya'da yüzde 21'lere varan talep daralması olduğuna dikkat ?eken Novoa, Türkiye'deki artışı bu ülkedeki kalitenin farkedilmesine bağladı.
Y?ZDE 7'YE İTİRAZ
Türkiye'deki otellerin fiyatlarını, bu yıl yüzde 7 civarında artırdığını fakat bu artışın İngiliz tüketiciye göre ?ok fazla olduğunu ifade eden Novoa, "Bu artış, İngiliz tüketicinin ödeyebileceği bir artıştan ?ok fazla. Dolayısıyla pazarın bunu kabul etmeme riski ?ok büyük" dedi. Firma olarak büyük u?ak kapasiteleri koyduklarını aktaran Novoa, artışın göze batması halinde şirket olarak kapasitelerini yarıya kadar azaltmak durumunda bile kalınacağı riskine işaret etti. Fiyat konusunda ?ok dikkatli olunması gerekiğini kaydeden Novoa, İspanya ve Yunanistan'daki otellerin fiyatlarını önümüzdeki yıl i?in düşürdüğünü vurguladı.
'Y?ZDE 20 ARTAR'
Ge?en yıl Türkiye'ye 1 milyon 400 bin turist getiren Thomas Cook'un 1- 2 yıllık değil, uzun vadeli partnerlik yapmak istediğini söyleyen CEO, Türkiye'ye maceracı firmaların gelip yüksek fiyat ve garanti verebileceklerini ama satın alma sırasında bu kimselerin masaya oturmayabileceğine işaret etti. Fontela Novoa, sözlerini, "Ama Thomas Cook'un politikaları hi?bir zaman böyle olmamıştır. Uzun vadeli bir partnerlikten ve sürekli büyümeden yana benim önerim, fiyatlarınızı sabit tutmamızdır" şeklinde sürdürdü.
Türkiye'nin İspanya ve Yunanistan gibi bir?ok rakibi olduğunu ve bu ülkelerin tanıtıma sürekli ve daha fazla önem verdiklerine işaret eden Novoa, "Bu ülkeler tanıtıma büyük büt?eler ayırıyorlar. Sürekli ve düzenli tanıtıma önem vermeliyiz. Ben Türkiye'deki otellerin kalite düzeyinin ?ok iyi olduğunu biliyorum. Bu tesislerin büyük gü? olduğundan da eminiz. Sizlerden, söylediğim doğru fiyatları alabilirsem, ben yüzde 20 turist artışı yapabileceğimizi söyleyebilirim" şeklinde konuştu.
100 BİN EURO BAĞIŞ
Yıllarca turizmciler ile aynı havayı teneffüs eden biri olarak krizin ceplerden beyinlere sı?radığı bir dönemde ?özüm adına yapılması gereken ilk şeyi 'alım gücü yüksek değil alım isteği fazla olan tüketiciye yönlenmek' sözleriyle özetleyen Antalya Valisi Alaaddin Yüksel'e Manny Fontela Novoa Manavgat'ta yanan ormanların yenilenmesi i?in 100 bin Euro'luk bir ?ek sundu. Vali Yüksel de kendisine Kalei?i'nin kabartmasını armağan olarak verdi.
Thomas Cook, acentelerine, bölgedeki tarihi ve turistik yerleri gezdirecek.