Telefonla danışma hizmetinden çıkan sonuç

Güncelleme Tarihi:

Telefonla danışma hizmetinden çıkan sonuç
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2012 11:36

Hürriyet Gazetesi’nin Alman Federal Ayrımcılıkla MücadeleDairesi işbirliğiyle düzenlediği telefonla danışmahizmetine atılanların ortak şikayetleri İş Ajanslarıve devlet dairelerindeki personelin tutumu üzerindeüzerinde yoğunlaştı. Bu dairelerdeki görevlilerde kültürlürarasıhassasiyet olmadığı vurgulandı.

Haberin Devamı

HÜRRİYET Gazetesi ile Federal Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi işbirliği ile gazetemizin Berlin bürosunda yapılan telefonla danışma hizmetine katılanların ortak şikayetleri İş Ajansları (İş Ajansı) Çalışma Daireleri ve genel anlamda devlet dairelerindeki personelin tutumu üzerinde üzerinde yoğunlaştı.

Federal Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi Başkanı Christine Lüders, özellikle İş Ajans’larında görevli personele yönelik kültürlerarası hassasiyeti geliştirmek amacıyla seminerler yapılması için girişimlerde bulunacaklarını belirtti. Hürriyet’in telefonla danışma hizmetine Daire Başkanı Christine Lüders’in yanısıra, birimin hukukçusu Anna Elise Braunroth ve görevli Ferda Ataman katılldı.

Uzmanlar, 2 saat süren telefon danışma hizmetinde vatandaşların ayrımcılıkla ilgili sorularına yanıt verdi. Hürriyet’le yapılan danışma hizmetini değerlendiren Christine Lüders, “İş Ajansları ve diğer devlet dairelerindeki davranışlarla ilgili şikayetler alarm verici boyutta. Federal İş Ajansı Başkanıyla bu konuda birlikte neler yapabileceğimizi konuşacağım” dedi. Braunroth ise “Türk kökenli insanların, karşılaştıkları ayrımcılıklarla fikir sahibi olduk” diye konuştu.

İşte vatandaşın şikayetleri ve uzmanların konuyla ilgili yanıt ya da tavsiyeleri.

1 AYRIMCILIK
Birçok kişi özellikle İş Ajans’ları ve Çalışma Daireleri’ndeki kötü tutumdan şikayetçi oldu. Telefonla karşılaştıkları ayrımcılıkları anlatanlar, özellikle buradaki görevli personelin kendileriyle konuşurken, ‘anlama özürlü bir insanla konuşuyormuş’ gibi tutum sergilediklerinden veya etnik kökenlerinden dolayı kendilerine engel çıkartılıyormuş hissine sahip olduklarından şikayetçi oldu.
YANIT: Devlet dairelerinde böyle bir muamele ile karşılaşanlar, personelin amirlerine şikayette bulunabilir. Eşit Muamele Yasası, buna izin vermez. Federal Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi’ne başvurabilirsiniz.

2 DİSKOTEĞE ALINMAMA
Bir genç, gittiği bir diskoda kendisinin ve diğer Türk erkeklerinin kapıdaki görevliler tarafından alınmadığını söyledi. “Bu tür durumlarda ne yapılabiliriz“ diye sordu.
YANIT: Bu gibi durumlar için bir çok yargı kararı bulunuyor. Mağdur, tazminat davası açabilir. Bunun için delil olması gerekir. Mahkemede iddiasının inandırıcı olması gerekir. Örneğin, görevlinin, bir çok kişi aynı elbiseyi giymesine rağmen, içeriye almak istemediği bir kişiye, “senin kıyafetin uygun değil” demesi gibi. Ya da inandırıcı olmayan bir şekilde “Bugün sadece kulüp üyeleri girebilir“ gerekçesini kullanması gibi. Önemli olan şahitlerinizin bulunmasıdır.

3 İŞ BAŞVURUSUNDA
53 yaşındaki mühendis bir okur yüzlerce iş başvurusu yapmasına rağmen ret cevabı aldığını söyledi. İddiasının ispat edilemeyeceğini ancak yaşından dolayı başvurularının geri çevrildiğine inandığını belirtti.
YANIT: İlerlemiş yaşı nedeniyle insanların ayrımcılığa uğraması toplumumuzun en büyük sorunlarından. Bir kamuoyu araştırmasına göre, Almanya’daki her 5 kişiden biri böyle bir olayla karşılaşmış.

Bu nedenle 2012 yılını, “En iyi yaş. Her zaman“ sloganı altında, ilerlemiş yaştan dolayı yaşanan ayrımcılık konusuna ayırdık. Bu durumlarda ne yapılabilir? İnsanlar çok istisnai durumlar haricinde, işverenin, “siz bizim için yaşlısınız” gibi ifadelerine şahit olmuyor. Bu nedenle en başta, karşılaştığınız ayrımcılığa karşı ipuçları toplamalısınız. Örneğin işverinin, personel ararken verdiği iş ilanında, “dinamik ekibimiz için eleman arıyoruz” gibi ifadelerine dikkat çekmek önemli.

Ya da, “eleman bulunduğu” gerekçesiyle ret cevabı alırsanız ve ona rağmen aynı iş yeri için hâlâ iş ilanı veriliyorsa bu da ayrımcılığa karşı bir ipucu olabilir. Eğer ayrımcılığa işaret edecek yeteri kadar göstergeleriniz varsa o zaman mahkeme önünde bu sefer işveren, ayrımcılık yapmadığını ispat etmek zorunda kalacaktır Hürriyet Gazetesi’nin Alman Federal Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi işbirliğiyle düzenlediği telefonla danışma hizmetine atılanların ortak şikayetleri İş Ajansları ve devlet dairelerindeki personelin tutumu üzerinde üzerinde yoğunlaştı. Bu dairelerdeki görevlilerde kültürlürarası hassasiyet olmadığı vurgulandı.

DANIŞMA HİZMETİ
FEDERAL Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi, (Antidiskriminierungsstelle des Bundes) hukukçuları ve uzmanları aracılığıyla bağımsız, ücretsiz danışma hizmeti vermektedir. Ancak dava açmak konusunda kişi kendisi karar verir. Ayrımcılıkla Mücadele Dairesi, mahkeme sürecinde yer almaz ve kişinin avukatlığını üstlenemez. Ancak istenilmesi durumunda arabulucu olabilir ve istenildiği takdirde, işverene, ev sahibine, sigortaya yazı gönderip, yanıt isteyebilir.

ÜCRETSİZ DANIŞMA HATTI
030-18555 1865 Pazartesi-Cuma arası 9.00-12.00 ve 13.00-15.00 arası

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!